1

Onderwerp: Marsepein kleuren zonder speciale hulpmiddelen...

Hallo allemaal,

Voor het feestje van de 3e verjaardag van ons zoontje wil mama een sprong in het diepe wagen en gelijk een winnie de pooh taart maken (deze: http://www.festkaker.no/index.php?optio … temid=56).

Moet te doen zijn, lijkt me. Ideetjes voor de vulling hebben we al, de taart zelf is ook geen probleem. Maar de bedekking :-S

We willen hem bedekken met marsepein, heb ik gisteren gelukkig bij de chocolaterie hier gevonden. Helaas vond ik jullie site te laat om nog te bestellen voor deze taart maar de volgende keer zal ik er op tijd bij zijn :-D
Maar nu, moeten we roeien met de riemen die we hebben. Dus, marsepein kleuren zonder de speciale kleurstofjes. En daar struikelen we toch even. Want waar zouden we het mee kunnen kleuren? Misschien met limonadesiroop (sinaasappel dan he?)? En choco voor de neus en oogjes enzo?
En hoe meng je zoiets het beste? En hoe lang van tevoren doe je dat dan? Wanneer bedek je de taart het beste? Op de dag zelf of 1 dag van tevoren?

Sjmigdepemig, wat een vragen. Sorry hoor maar deze complete newbee taartenmaakster heeft jullie hulp even nodig.

Hopelijk gaat het lukken, bedankt alvast!

2

Re: Marsepein kleuren zonder speciale hulpmiddelen...

Oei.... dat lijkt me geen goed idee, limonadesiroop... :nooo Dat wordt een enorme plakboel en het kleurt waarschijnlijk voor geen meter!
Wanneer is de verjaardag? Misschien woont er een forummer in je buurt die je uit de brand kan helpen?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Je kunt inderdaad cacao voor bruin gebruiken, daarmee krijg je het best erg donkerbruin. En voor geel kun je kurkuma  gebruiken. Je proeft het wel iets, maar niet heel erg. Alleen roze wordt lastig... want siroop likt me inderdaad geen optie :nooo

Bekleden kan wel  1 dag van tevoren hoor, hoef je niet te stressen op de dag zelf.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

wow, wat een snelle reacties. Bedankt!

Maareh...oke geen siroop dus maar misschien wel kurkuma (dat heb ik altijd wel in huis).
Morgen is het feest al (jaja een beeeetje enorm kort dag;)) dus hulp van buitenaf lijkt me een beetje moeilijk.

Heb hier een c1000 in de buurt maar die heeft ook niet erg veel:(

Anyweg anyhoe, misschien is er nog iemand anders met een supertip? Ik houd in ieder geval in gedachten dat de siroop niet slim is en kurkuma een misschientje is :-D

Thanks!

5

owja, voor roze dacht ik desnoods een stukkie kokosbrood te gebruiken. Even kort door de bocht en niet helemaal goed maar werkt voor dit keer misschien wel?

6

Heeft de chocolaterie geen kleurstofjes voor je, vaak mag je wel een paar druppels hebben/kopen.

De beste reden om te trouwen is de taart

7

heb niet aan de chocolaterie gedacht (silly me), als ik straks nog tijd heb kan ik er wel even naar toe fietsen (wat zeg ik nou? brrrrr)

8

kwam net een tip tegen ergens op het net dat ik ook met wortelsap zou kunnen kleuren, dát moet ik toch wel bij de c1000 kunnen vinden:D

heeft er iemand ervaring met wortelsap?

sjonge voel me wel een mutseflutsje zo hoor, dat ik alles op het laatste moment doe maar dat krijg je met een rommelig kopje, een driejarig puberpeuter en allerlei normale levens dingen ;-)

9

Wortelsap lijkt me ook een plakboel worden. Vocht + marsepein = plakboel

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

Misschien hebben ze kleurstof bij een toko ergens in de buurt? Hier hadden ze een paar kleurtjes.

11

Bij een (banket)bakker in de buurt? Even wat lege potjes alvast meenemen, of filmkokertjes. Heb ik ook zo wel eens gedaan om aan kleurstof te komen.