1

Onderwerp: Neutrale smaak vulling???

Ik moet deze zaterdag een taart maken voor het allerliefste, mooiste en bijdehandste jongetje van de hele wereld! Zeker weten! ;) Als ik 5jaar was... nou dan zou ik het wel weten!!! :lol:
Zijn moeder heeft bij mij een taart besteld, normaal haalden ze er altijd eentje bij de hema met een foto erop met een neutrale smaak van de vulling.
Ik heb haar gezegd dat er echt van alles in de taart kan, maar omdat haar man en haar zus kieskeurig zijn, mag het niet te zoet, geen vruchtjes, geen chocolade...
Ze zou graag een beetje een neutrale vulling willen, net als bij die hema-taart, die vonden ze lekker.... Maja... wat zit daarin???

Ik heb al voorgesteld om er gewoon BCmix in te doen met nog iets, maar wat? Geen jam dus....
Nu kwam zij met een een of andere recept van internet waarvan zij denkt dat die het is, chipolata met slagroom. Ik weet niet hoe chipo smaakt, maare... is dit een neutrale vulling?
En hebben jullie nog andere ideeen voor neutrale vulling?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

2

Re: Neutrale smaak vulling???

Persoonlijk vind ik chipolata niet lekker en vind ik het dus ook geen neutrale vulling :-).
Is zwitserse room misschien iets?

groeten, Marieke

3

Banketbakkersroom hoeft niet heel zoet te zijn. Zit dat niet in die taarten? Botercreme lijkt mij juist weer een beetje zwaar en zoet. Met lemoncurd misschien?

Zit er niet gewoon slagroom in?

Hoi,

Je kunt ook banketbakkersoom aanmaken met sinaasappelsap ipv met water en dan botercr

6

Ik zou ook gaan voor Zwitsere room (banketbakkersroom 1:1 gemengd met opgeklopte slagroom, heerlijk zacht van smaak :P!
En misschien kan je van die kinderjam nemen, daar zitten geen vruchtjes en stukjes in?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

tja,ik ben niet blond, maar als je geen vruchten wil en wel chipolata, (dat is toch met vruchtjes ?) dan weet zou ik het ook niet weten?

8

hoi
ik dacht slagroom vulling met een onderlaagje jam
en het kan ook bbroom zijn ligt aan de taart ,en soms kan er ook een laagje mokka creme tussen zitten vind ik zelf wel lekker maar aleen als vulling niet helemaal mee decorenen
gr marie

9 Laatst bewerkt door Carin (09-01-2009 14:28)

In een hemataart zit slagroom en abrikozenjam :)
De hema doet echt zijn best niet op de vulling hoor :lol:. die maken ze heus niet speciaal "neutraal" maar die is gewoon neutraal omdat het goedkoop moet zijn :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Ik zou voor ECHT neutraal en toch ECHT heel lekker ook gewoon gaan voor de zwitsrese room, desnoods twee keer :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

dank jullie wel voor al jullie tips!
Ik ga toch voor zwitserse room, dubbel dan maar..... Hmmmzzz... :think:
Ik bne zelf ook op die verjaardag, dus ik ben benieuwd wat ze er dan van vinden... Als ze nu nog zeuren dat het te zoet is, dan volgend jaar maar weer naar de hema!!

Ik ben ook erg benieuwd wat de jarige er van vind, ik heb een tijdje terug samen met hem taarten zitten bekijken van cars en hij was heel kritisch!!! hahaha

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

Hema heeft idd altijd jam en gele room. Mmm ben ook gek op die hemataart hihi. (sorry hoor, maar ik rook tenminste niet. :D)
Ik zou dan idd die banketbakkersroom met jus d'orange maken ipv water. Lekker fris. En fantastische tip die ikzelf ook in gebruik ga nemen hihi.

13

zwitserse room, slagroom, monchoubavarois, zijn vrij neutraal.

Groetjes, Elly