Onderwerp: Cupcakes of muffins
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje. Ik wil graag mini cake-jes gaan bakken, als aanvulling op de taarten.
Maar nu kom ik de term cupcakes-mix
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Cupcakes of muffins
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje. Ik wil graag mini cake-jes gaan bakken, als aanvulling op de taarten.
Maar nu kom ik de term cupcakes-mix
Cupcakes blijven (als het goed gaat) netjes 'binnen de lijntjes' en kun je beter decoreren.
Muffins 'rijzen meer de pan uit' met een bolle gebarsten bovenkant...
Oke, dus dan kan ik inderdaad beter voor cupcakes kiezen. Want ik vind het erg leuk om bij een taart ook cakejes in dezelfde stijl te maken (voor de kids)
Thanx voor je snelle reactie!
Bij het maken van muffins gebruik je ook olie (vloeibare), het is een heel ander deeg en smaakt derhalve ook heel anders. Ik persoonlijk vind muffisn veel lekkerder. Maar aan de andere kant, ze zijn inderdaad on-decoreerbaar
Als je muffins maakt moet je de vorm niet meer vullen dan 1 cm onder de rand. Heb nooit problemen gehad met het decoreren van muffins. Mijn recept voor sappige muffins vind je onder Sharon's recepten onder ingezonden recepten op het forum.
Cupcakes hebben een vastere beslag. Je kan die ook zonder bakvorm in papieren muffins bakken.
Muffins beslag is vloeibaar (dik).
ik gebruik muffin mix van dr. oetker. ik heb veel recepten geprobeerd voor zowel cupcakes als muffins, maar de muffin mix van dr. oetker vind ik erg lekker. er zitten hele goede muffin papiertjes bij, die goed blijven zitten.
ik gebruik muffin mix van dr. oetker. ik heb veel recepten geprobeerd voor zowel cupcakes als muffins, maar de muffin mix van dr. oetker vind ik erg lekker. er zitten hele goede muffin papiertjes bij, die goed blijven zitten.
Hoi,
Ik ben het met je eens, ik gebruik ook altijd het beslag van dr. Oetker.
Ik heb laatst eens een anders beslag gebruikt van de Xenos, maar die was lang niet zo lekker, dus ik blijf bij dr. Oetker.
Muffins zijn veel steviger en minder zoet dan cake. Je eet het ook meer als een broodje dan als een cakeje en kan ook goed met allerlei hertige vullingen. Cupcakes zijn gewoon cakejes in een cupje.
Bij een typisch muffin beslag mix je de droge en de natte ingredienten apart en meng je daarna met een vork door elkaar tot net alles is gemengd.
Het recept van Sharon is dus ook eigenlijk geen muffin recept, en ik denk dat veel van de mixen dat ook niet echt zijn. De benamingen muffins en cupcakes worden veel door elkaar gebruikt.
Voor decoreren zijn cupcakjes veel geschikter!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Cupcakes of muffins