1

Onderwerp: hoeveelheid water

Hallo allemaal,  ik heb een nieuwe maatbeker en daardoor is mijn biscuitbeslag nu helemaal vloeibaar geworden! Is dat de bedoeling?
Hij staat nu in de oven en ben benieuwd hoe het wordt.
Heb 0,33ml water afgemeten.
Bij mijn vorige taarten (ong 10 stuks heb ik inmiddels gemaakt ) was het beslag dik doordat ik minder water gebruikte. Een soort geklutste eieren,kon je ook niet in de vorm gieten maar moest ik erin scheppen,was erg plakkerig!
Wat is nu goed?

Groetjes van Wilmama

2 Laatst bewerkt door birgitta (08-01-2009 12:53)

Re: hoeveelheid water

Ik doe het water altijd in de weegschaal, bv 33 gram.
Moet het deeg ook altijd er in scheppen.

Gaat altijd goed :)

ik weeg altijd alles dus als ik 33 ml water nodig heb dan meet ik 33 gram.
je moet als het ware je beslag in de pan schepen als het vloeibaar is duurt het heel lang voor het gaar is.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

4 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (08-01-2009 14:29)

0,33 ml..... dat is heel erg weinig

zou bijna denken dat je perongeluk 0,33 dl hebt afgemeten (was het genoeg om een flinke mok mee te kunnen vullen? Dan waren het namelijk deciliters ipv mili-liters ;))

water is 1:1 in de behouding gewicht:hoeveelheid en zou dus inderdaad gewoon afgewogen kunnen worden

5

als ik de eieren open breek, doe ik dat altijd eerst in een theeglas, kan ik kijken of er geen schil of zo in zit.
en als dat klaar is doe ik een heel klein bodempje water in mijn glas, daarmee spoel ik het laatste ei een beetje weg zo de beslagkom in. ik denk ongeveer een cm water haha!
sorry, aan dit antwoord heb je niet zoveel. ik kan het beslag gieten als een hele dikke pap, maar geen geklutst ei hoor, zo dik is het zeker niet. wel moet ik goed spatelen om de resten van de beslagkom af te krijgen.