1

Onderwerp: PME professional

Hallo taartkunstenaren,

Ik heb een vraag over de PME professional cursus.
Is het een goed idee om dit als "absolute beginner" te volgen, of is dit echt bedoeld voor de wat ervaren taartkunstenaar.
Ik kan hier zo niks over vinden, vandaar mijn vraag.
Oja, is anders een Wilton cursus iets, of is dit echt niet te vergelijken?
Ik hoop dat jullie me het verschil uit kunnen leggen en of het iets voor mij is.

Groet van Barbara

Geniet nooit met mate

2

Re: PME professional

De PME professional Course is speciaal ontworpen voor diegene die taarten wil gaan maken en verkopen aan familie en vrienden of als bedrijf.

Dus het hangt een beetje van je doel af :)
Ik zou als beginnende hobby-ist eerder met wat algemene cursussen en/of workshops beginnen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door Famke (30-11-2008 22:52)

Oke, dus eerder een Wilton cursus? Ik ken hier geen algemene cursussen anders.
Anders toch maar eens een workshop volgen...al is het wel beperkt natuurlijk.
Ik ben wel een beginner, maar wil me serieus bekwamen in de taartkunst zeg maar.

Geniet nooit met mate

marianne bedoelt denk ik workshops bij baksters van bijvoorbeeld hier, of bij marianne, zij heeft zelf ook een groot aanbod in workshops.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Waar is 'hier'? Misschien dat we dan een aanrader hebben?
En workshops zijn niet per definitie beperkter hoor, op diverse plaatsen in het land kun je heel complete workshops of cursussen volgen, ook al heb je dan geen PME of Wilton-diploma :)

De Wilton-cursussen en de PME-cursussen zijn trouwens twee verschillende type cursussen, voor uitleg en een goede beschrijving, zie hier: www.taartopmaat.nl/workshops

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Oh ja, dat lijkt me wel wat, eerst maar eens een basiscursus en een cursus techniek en materialen. Lijkt me veel beter! Nou, ik heb gekeken op de site ellenscreativecakes.nl en vandaar dat ik geen andere opties kende...
Ik woon op de grens van Groningen, Friesland en Drenthe, Donderen is dan voor mij wel te doen.

Geniet nooit met mate

7

Ik ga ook regelmatig naar Ellen voor spulletjes of voor een cursus. Leuk en gezellig. Is wel een aanrader!

Ga in februari ook de Wilton no. 1 doen, een SugarVeil workshop en een patchworkcutter workshop. ( daar kan ik nl helemaal niets mee...)
O, en in december nog een kersttaart workshop.

8

Waar ga je de sugarveilcursus doen? bij Ellen?

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

9 Laatst bewerkt door Nicolet (01-12-2008 16:15)

Hoi Famke,
Ik wilde ook gelijk met de PME cursus beginnen, maar heb eerst Ellen nog wat info gevraagd. Dit stuurde zij mij al antwoord;

Ik wil je wel een heel verhaal over PME sturen, maar ik kom net thuis na een workhsop en dat wordt een beetje laat, morgen herkansing.
Heb je ervaring, hoelang, en welke soort taarten heb je gemaakt.
De PME cursus is bedoeld voor iedereen die professioneel aan de slag wil, maar die de basisprincipes al echt onder de knie heeft, vandaar mijn vraag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Zelf vind ik het aanbod aan cursussen "hier" in het noorden erg weinig. Of heb ik het misschien mis?

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

10

Ja, SugarVeil workshop bij Ellen, in januari! Ben er erg benieuwd naar...

11

He, ben ik weer, even "uit de running" geweest ivm ontbreken internetverbinding...
Oke, ik ben weer wat wijzer geworden, bedankt daarvoor!
Nicolet, wat jammer dat het toch niet echt voor beginners is.
Hmm, tja, ik zou echt niet weten waar we een goede cursus kunnen volgen, die uitgebreid is en geschikt voor echte beginners. Meestal voel ik me bevoorrecht om in Het Noorden te wonen, maar nu eeeven niet!
Heeft iemand anders een idee of misschien ben je zelf hartstikke goed en kun je ons een basiscursus aanbieden? Na zo'n basiscursus zouden we wel de PME kunnen volgen.
Ik zeg maar "ons"  en "we", want Nicolet wil ook een gedegen cursus volgen zo te lezen.

Geniet nooit met mate

12

Hoi Famke,
Ik heb Ellen nogmaals gemaild met de vraag of zij een cursus of workshop kan aanraden om mee te beginnen. Als ik antwoord heb, laat ik het je weten.

13

hallo,
Famke heb ik een tijdje geleden al een antwoord via de mail gestuurd. Maar ik wilde jullie nog even vertellen dat Ellen weer allerlei nieuwe workshops heeft gepland.
Veel plezier!!