1

Onderwerp: hoe bewaren

Ik heb zonet een taart gebakken en gevuld en bekleedt. Nu heb ik een mooie taartdoos van de action, maar die is jammer genoeg niet hoog genoeg.
Hoe ga ik nu mijn taart vers houden tot morgen en waarin?? Ik heb een taartdoos maar die is ook bij lange na niet hoog genoeg. De taart is nl zo'n 13 cm hoog!!!!!!!!!!

Re: hoe bewaren

Hoi,

Je kunt in het midden van je kartonnen taartdoos (als je die hebt) met een schaar een knipje geven in het deksel, zo wordt je taartdoos wat hoger. Je kunt ook knijpers op de onderkant van de taartdoos doen en daarop je taartdeksel zetten.

Je kunt ook de taart in de taartdoos zetten en over je taart wat keukenhuishoudfolie (doorzichtig) leggen. Taart droog en donker wegzetten.
Dit gaat prima.
Eet smakelijk morgen.

3

Als het alleen maar tot morgen is kun je je taart ook gewoon zonder afdekking in de koelkast zetten :)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Bedankt voor de tips.
Ik was ondertussen ook maar even aan het bellen met een taartenwinkel hier. Ik mocht daar zo een grote taartdoos op komen halen. Ze vond het zo'n grappige vraag.

Over dat droog bewaren. Ik doe het nu  in die taartdoos en staat in ons voorhalletje waar het niet is geisoleerd dus lekker koel. Dat is dan toch droog bewaren??? Ben blond dus wellicht een domme vraag.

5

anstart schreef:

Over dat droog bewaren. Ik doe het nu  in die taartdoos en staat in ons voorhalletje waar het niet is geisoleerd dus lekker koel. Dat is dan toch droog bewaren??? Ben blond dus wellicht een domme vraag.

Ja dat is helemaal goed.

Groetjes Angelique