1

Onderwerp: Sliertjes taart

Heb net het forum afgezocht naar een taart (als voorbeeld) die bespoten is met van die sliertjes, in kringelvorm, snappen jullie m? Heb er 1 gevonden, maar mijn vraag is nu kan dit ook met de sugergun? Moet je die er dan op plakken of kan je gewoon met je gun sliertjes erop leggen of valt dit eraf? wie heeft hier ervaring mee?

2

Re: Sliertjes taart

ik heb eerst een hele lange sliert gemaakt met de gun, die licht ingesmeerd met water en dan zo erop leggen. niet teveel gaan verschuiven want dan zie je de watervlekjes.

3 Laatst bewerkt door nnicole1234 (05-01-2009 13:44)

typ maar eens bij Google in : Cornelli lace
Denk tenminste dat je dat bedoelt ?

4

nnicole1234 schreef:

typ maar eens bij Google in : Cornelli lace
Denk tenminste dat je dat bedoelt ?

Ik denk ook dat ze dat bedoelt, succes als je dat met de sugargun wil gaan doen, het kan wel hoor, maar je zit dan met het plakken van de sliertjes, spuiten met icing is makkelijker dan hoor.

5

Als je alleen marsepein gebruikt blijven de sliertjes misschien wel voldoende plakken zonder water als je de sugargun gebruikt.
Met fondant moet je wel water gebruiken maar dat lijkt me een heel gedoe en veel kans op vlekken.

6

nnicole1234 schreef:

Als je alleen marsepein gebruikt blijven de sliertjes misschien wel voldoende plakken zonder water als je de sugargun gebruikt.
Met fondant moet je wel water gebruiken maar dat lijkt me een heel gedoe en veel kans op vlekken.

Nee ik wilde het ook van marsepein maken of eigenlijk marsefond. Ik kijk wel anders maak ik het toch van icing, maar ben daar zelf niet zo gek van dus vandaar mijn vraag.

Bedankt voor de reacties.