26

Re: Sharon's recepten

karine schreef:

ik wilde ook graag weten wat ss suiker is. En hoeveel kaas moet erin 200gr of 400gr in totaal?
Alvast bedankt

400 gr.  hier hebben we pakjes à 200 gr

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

27

Hey Sharon, de notenbodem ga ik beslist eens maken. Wat doe je er dan achteraf zoal bovenop ?

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

28

Oh geweldig bedankt voor deze heerlijke recepten!!

29

WendyV schreef:

Hey Sharon, de notenbodem ga ik beslist eens maken. Wat doe je er dan achteraf zoal bovenop ?

Ik gebruik notenbodem in mijn marsepein taarten. Eerst notenbodem, een laag banketbakkersroom, frambozen mousse, laag biscuit en nog een keer de zelfde vulling afsluiten met een laag biscuit. Taart met geklopte slagroom besmeren (zonder suiker of iets er in) en dan bekleden met marsepein.

30

jawadde ! klinkt superlekker....

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

31

Die recepten klinken wel heel erg lekker. Maar even een vraagje over de notenbodem; moeten de eiwtten gewoon wit of stijf worden geklopt? Lijkt het na het bakken op het laagje wat je hier in hazelnoot schuimtaartjes vindt? Want dan lijkt het me superlekker met mokkacreme :P.

32

Spinnetje schreef:

Die recepten klinken wel heel erg lekker. Maar even een vraagje over de notenbodem; moeten de eiwtten gewoon wit of stijf worden geklopt? Lijkt het na het bakken op het laagje wat je hier in hazelnoot schuimtaartjes vindt? Want dan lijkt het me superlekker met mokkacreme :P.

Eiwitten stijfkloppen. Weet niet of het het zelfde is als hazelnoot schuimtaartjes ken die niet.

33

Bedankt. Ik ga het snel proberen, dan weet ik of het ongeveer hetzelfde is :).

34

WOW!!!
Dat ziet er ontzettend LEKKER uit!!
Die moet ik echt een keer gaan proberen!

35

bij het recept : chocolade botercreme

zijn dat 3 lepels gemaakte koffie??

36

blackangel schreef:

bij het recept : chocolade botercreme

zijn dat 3 lepels gemaakte koffie??

ja dat klopt. Ik maak meestal een half kopje met ekstra sterke poederkoffie van Nestle waar ik dan 3 eetlepels van afmeet

37

hoi sharon
wat een lekker recepten allemaal ga ze een voor een uitproberen.
heb een vraagje bij de oreo koekjes staat bij de mousse maken dat je als laatste de weggezette koekjes in de mousse moet doen en dan kom ik er niet meer aan uit  ,moet je de mousse door de andere helft kaasmengesel mengen????mischien stomme vraag maar wil het goed doen kan niet lezen wat je met de kaascreme moet doen
gr marie

38

oef had me op dit onderwerkp geabonneert maar geen melding gehad na nieuwe berichten.

Koekjes moeten door mousse gemengt worden en dan mousse op de taart uitgieten en dan als laatst rest van de kaasmengsel op taart leggen.

39 Laatst bewerkt door Lady_Sharon (12-12-2008 16:39)

Sharon's sappige kokos taart, zelf ontwikkeld:D

400 gr boter kamertemperatuur
400 gr suiker
met de mixer wit kloppen

8 eieren
een voor een toevoegen bij de botermix

2 tl bakpoeder
400 gr bloem
mengen en beetje bij beetje bij mengsel voegen (kan gewoon met de mixer)

165 ml kokosmelk (klein blikje)
200 gr gemalen kokos

als laatste bij mengsel voegen.

Bakvorm (recept is genoeg voor een hoge ronde vorm van Wilton 10 inch) in vetten en bodem met bakpapier bekleden en ook invetten.

op 150 graden midden in de oven ca 1 1/2 tot 2 uur.

Vraagje over het biscuitdeeg.
je scheef over  over 3 dl bloem, en 3 dl suiker, kan je mij misschien doorgeven wat dat in gram is??????????????
Alvast bedank, ik wil hem namelijk eens proberen te maken.

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

41

Ik heb eigenlijk geen ide. Ik gebruik van maatschepjes van Tupperware als het in dl in recept staat en een weegschaal als het in gram staat. Maar wat nou de verhouding is...

42

Die snickertaart lijkt mij geweldig!!!!!!!
Heb je ook patroon voor die brug van icing?

43

hier vind je how to van de brug http://www.cacas.no/tips/Bryllup/bro.htm

44

Oww die brug is ook gaaf om te maken!
Leuke recepten ook trouwens.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

45

ik heb ooit eens die notenbodem gemaakt maar was niet gelukt.
Een klant heeft nu na 3 jaar me zover gekregen om het toch voor hem nog eens te broberen haha

Vraagje:
eiwitten stijf kloppen met of zonder de suiker?
dan de noten (en eventueel de suiker) door het eiwite spatelen...

46

Hee, wat grappig zeg. Het is nu 10 voor 8 in de ochtend en ik zit in Noorwegen jouw recepten te lezen. We hebben onze laptop mee en hier is verbinding met het web.
Die oreotaart is echt bekend he? Ik zag in de supermarkt ook al een pak staan om deze te maken. Wat ik ook leuk vond is dat er in Noorwegen opgerolde marsepein te koop is. Zo te zien kun je dat afrollen en zo op je taart gebruiken. Wat een idee!
Nou, ik ga zo eens kijken of ik mijn mannen wakker kan krijgen en dan gaan we lekker lopen in Amotsdalen, ik hoop dat het droog blijft. Ik zit nu trouwens in Oppdal en morgen gaan we naar Geiranger (wel erg standaard klinkt dat he?). Ik heb geen idee waar Vadheim ligt, maar ik ga je Oreotaart zeker eens maken. Bedankt!

Tieneke