1

Onderwerp: ff een paar vraagjes

Hoi allemaal.

Nou heb inmiddels een taart gebakken. Was ook nog best goed gelukt, maar voordat ik een foto kon maken had mijn schoonmoeder hem al aangesneden :mad:. Helaas de volgende keer dus.

Nou wil ik voor de 18e januari een dora taart maken. Ik wilde dit eigenlijk in een prinsessentaart doen, maar kan nergens een barbiepop van dora vinden. Weet iemand waar deze te krijgen zijn?????

Verder heb ik de laatste keer een kerstmannetjes taart gemaakt. Deze had ik gepuzzeld zoals dat geloof ik heet en dat ging eigenlijk super goed. Ik had hem nog een half uur inde ijskast gelegd voordat ik hem op de taart legde, maar toen lieten de stukjes toch los. Ik kon hem gelukkig nog aan elkaar maken, maar wat heb ik verkeerd gedaan??? Dan weet ik dit voor de volgende keer.

Nu moet ik kleurstoffen gaan bestellen, maar ik ben aan het twijfelen of ik niet beter de stukjes kan verven. Met de kleurstof kreeg ik het toch niet helemaal egaal van kleur.

Wat raden jullie aan kleurstof of verf?  En hoe moet ik beiden dan het beste gebruiken?

Alvast bedankt!!

Groetjes van Rafaela,
een nieuw verslaafd lid, hihihi

Veel liefs Rafaëla

2

Re: ff een paar vraagjes

als de kleurstof nog niet egaal is met je marsepein of fondant, dan moet je langer kneden.
bestaat er een dora barbie? is het niet gewoon een popje die je in de speelgoedwinkel kan kopen?
verf gebruik ik alleen op hele kleine stukjes.