1

Onderwerp: zondag bakken/dinsdag nodig? en waar leuke bloemetjes,figuurtjes

ff 2 vragen in 1, ik heb dinsdag een taartje nodig, klein bolletje. Ik wil maandag avond het taartje afmaken omdat ik dinsdag op tijd weg moet.
Doe ik dan vandaag de kapsel bakken of morgenoverdag?

en kan je iets invriezen met vulling (botercreme en jam denk ik) en evt marsepein er al op?

waar halen jullie al die leuke vormpjes/figuurtjes vandaan, bloemetjes, sneeuw 'sterren'.
ik heb gisteren een en ander proberen uit te snijden ivm 1e x puzzelen maar ik denk niet dat ik daar van die leuke figuurtjes mee kan maken (heb wel wat koek uit stekers maar die zijn allemaal vrij groot, vooral voor een klein bolletje)

alvast bedankt

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

Re: zondag bakken/dinsdag nodig? en waar leuke bloemetjes,figuurtjes

die leuke vormjes heb ik uit de webshop!! Kun je zo ongeveer elke maat bestellen, dis ook voor kleine bolletjes!! Je kunt ook de volledige taart invriezen! Het langste wat ik heb gehoord is 4 maanden! Dus je kunt ookkant en kalre invriezen, wel op tijd eruit halen... anders izzie zo hard ;)

3

hoi,

als je de tijd hebt zou ik het morgenavond pas bakken. maar dan moet je wel echt ruim in je tijd zitten.
de bloemetjes e.d. komen van de webshop. wat je zonder uitstekers kunt proberen zijn rolroosjes. die zijn ook erg leuk om een boltaartje mee te versieren. maak enkele kleine bolletjes marsepein of fondant, rol deze uit, dan plak je ze langs elkaar met steeds een klein stukje overlappend. dan rol je ze op en snij je ze door de midden. de doorgesneden stukken een beetje mooi rond van vorm kneden en klaar zijn je 2 rolroosjes.
ergens hier op het forum staat wel een how to, maar weet ff niet waar.

invriezen met en zonder vulling en bekleden kan. maar hoe completer de taart hoe minder lang ik hem zelf zou invriezen. het langst heb ik een complete taart ingevroren voor 2 wkn en dat was lang genoeg vond ik. de smaak was nog wel helemaal goed.

marsepein kun je luchtdicht bewaren, dus dat kun je goed van te voren maken (boetseersels e.d.).

groetjes en veel succes met je taart bakken, vullen en decoreren ! laat je het resultaat ook zien?

groetjes anneke

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

4

Gewoon al bakken hoor! Hij wordt toch alleen maar lekkerder van in de vriezer liggen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

bedankt.

ik kwam er gister met puzzelen achter dat ik wat materialen wil hebben dus zal gelijk eens kijken bij de uitstekers.

hmmm, misschien toch nu al bakken? Voordeel is dat morgen mijn man thuis is en dat ik dan minder last heb van 2 lieve jongentjes die erg graag bij mama willen zijn (en mee kijken).

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl