1

Onderwerp: Maakt de hoeveelheid ei echt heel veel uit.

Als ik kijk in de tabellen met de hoeveelheden mix, ei enzo dan valt het me op dat bij ei ook een gewicht staat. Moet je echt exact dat gewicht ei nemen of kan je ook uit gaan van het gemiddelde gewicht van een ei (weegt ong 50 gram) en dan het aantal dat daar dicht in de buurt ligt nemen. Dus voor 130 gram ei bijv. 3 eieren nemen?

2

Re: Maakt de hoeveelheid ei echt heel veel uit.

Ik kijk daar eigenlijk niet zo na en doe het een beetje op gevoel haha..........en de kapsel worden lekker luchtig en hoog!!

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

3

Ik doe inderdaad het op verhouding zeg maar, dus 1 ei per 66 gram ( geloof ik biscuit mix) en qua water houdt ik me er dus niet aan..want dat verdampt juist ( tip van een banketbakker)

4

1 ei staat voor maat M geloof ik, maar als je L gebruikt wordt hooguit je kapsel wat hoger. Niet echt druk om maken dus. Alleen als ik S-jes heb, dan doe ik bv wel een eitje extra (Niet als je er maar 1 of 2 nodig hebt natuurlijk, maar wel bv 6 ipv 5 of zo.)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

ik sluit me bij de rest aan. het komt allemaal niet zo heel nauw. en inderdaad ook met het water komt het niet zo heel nauw, beter te veel als te weinig.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.