1

Onderwerp: vriezer/koelkast marsepein

ik lees hier dat mensen hun taart in de koelkast zetten zodat alles wat steviger wordt en bijv de botercreme op stijft. en ik lees dat mensen marsepein in de vriezer doen (gepuzzelde plaatjes), maar mij is laatst verteld dat je marsepein niet in de vriezer/koelkast moet doen, ook niet je taart die af is omdat je marsepein dan te vochtig wordt.

wie weet dit? (ik had mn taart nml in de koelkast gezet voor de nacht, vind het in de kamer te warm)

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

Re: vriezer/koelkast marsepein

Hoi,

Het ligt aan de vulling die je in je taart hebt gestopt, waar je deze moet bewaren.
Als je een vulling van botercr

3

ik doe het net als saskia

4

Taart kan ook gewoon in de koelkast die kouder staat; je moet er dan alleen wel even de tijd voor nemen om hem 'op te laten drogen'. Als je maar

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

even nog een aanvulling:
Het kan wel in de vriezer. Echter je kunt de taart het best in een kartonnen doos doen (neemt evt nog wat vocht op) en daarover heen een plastic zak en deze luchtdicht afsluiten. Heb je niet genoeg plaats in de vriezer, dan doe je er geen kartonnen doos om heen.
Daarna 24 uur voor gebruik in de koelkast laten ontdooien met de plastic zak er nog omheen.

Over het puzzelplaatje: Die doe ik zonder plastic in de vriezer. Het nut hiervan: Het plaatje wordt hard en gaat niet gemakkelijk uit elkaar. Je kunt het heel gemakkelijk op de taart plaatsen. Je hoeft geen lijm te gebruiken, want door de condens wordt de marsepein dus vochtig en zet zichzelf vast aan de taart.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

thnx voor de tips!! Dit had ik altijd al willen weten :)

Website: www.everyoneweb.com/cakeofhevn
Taartenlientje sinds Juli 2008