1

Onderwerp: Dust met alcohol geverfd: bitter!

Voor mijn ouders had ik een kitsch taartje gemaakt met goud geverfde letters en ornamentjes. Nu kreeg ik van mijn moeder het commentaar dat die onwijs vies waren, heel erg bitter.

In dit geval was het niet zo erg omdat het mijn moeder was, die gooit dat stukje dan gewoon weg en vertelt het me eerlijk.

Komt dit nu door de dus (gold sparkle) of de rejuvenator spirit die ik gebruikt heb voor het kleuren.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

2

Re: Dust met alcohol geverfd: bitter!

tsja, ik zou het sowieso met wodka of rum of zo doen. Dan wordt het zeker niet bitter door de alcohol. Die rejuvenator spirit heb ik zelf nooit geprobeerd hoor, dus ik weet niet zeker of het daardoor komt. Maar van golddust heb ik nooit gehoord/geproefd dat het bitter was..............

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Dat heb ik ook nog nooit gehoord of geproefd (;)). Ik verf met jenever en heb nog nooit klachten gehad over bitterheid.

4

Ik verf altijd met wodka en nooit klachten gehad. Ik ben niet bekend met rejuvenator spirit. Misschien volgende keer gewoon alcohol gebruiken.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

5

Ik heb die rejuvenator spirit dus ook gehaald en vond het erg naar alcohol stinken (pure alcohol dus). Ik vroeg me toen ook af of het wel eetbaar was. Heb toen ff gegoogled en zou wel eetbaar moeten zijn. Ik heb het toen niet geproefd, maar begrijp nu van jouw dat het toch niet lekker smaakt.
Conclusie lijkt mij het is wel eetbaar maar niet lekker. Ik vind het wel super spul om te gebruiken, fijner dan jenever of wodka. Ik zou het dan inderdaad in vervolg even melden aan de opdrachtgever dat het wel eetbaar is, maar niet lekker. Misschien dus niet iets om de hele taart mee te verven...

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer