1

Onderwerp: hoe te dusten????

Een beginnersvraagje....
ik heb van dat zilverdust besteld...nu dacht ik dat gewoon met en zacht penseeltje op me taart uit te smeren maar dat is dus geen gezicht!! krijg ik een dikke streep en alles op 1 plek...
hoe doe ik het om een mooie egale zilver gloed of andere (als ik straks meerdere kleuren heb ;)  te krijgen????   heb al gekeken of er een how to is.. maar kan het niet vinden...
alvast bedankt

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

2

Re: hoe te dusten????

Je moet na het dippen in de dust eerst het penseeltje afvegen aan een keukenpapierje en dan pas gaan dusten. Zo zit er niet enorm veel aan het penseeltje en kan je het gelijkmatiger verdelen. Op het keukenpapierje zit dan nog wat dust wat je weer kan gebruiken.
Als je met meerdere kleuren wilt gaan dusten, dan kan je tussendoor de penseel schoonmaken door te dippen in maizena en dit weer af te vegen aan een keukenpapierje voordat je naar de volgende kleur gaat.
Dit heb ik in een workshop van Lies geleerd.

3

Re: hoe te dusten????

Ik zou zelf niet afvegen aan een keukenpapiertje, dan gooi je toch veel poeder weg met het papiertje.
Ik doe wat dust ik een kommetje, kwast erdoor en even goed aftappen aan het randje.
Met een grote, ongebruikte make up kwast ronddraaiende bewegingen maken over je taart.
En ik begin nooit met dusten aan de voorkant van mijn taart, mocht het dan nog vlekkerig worden dan zitten die vlekken mooi aan de achterkant!  ;)