Onderwerp: Stapeltje voor 40-jarige bruiloft (de allergietaart) etc....
Vorige week werd ik gebeld of ik ook een taart kon maken voor iemand met een vrij ernstige notenallergie. De familie van 't betreffende jongentje werd een beetje gek van de standaard kwarktaart die op alle verjaardagen in de familie noodgedwongen op tafel kwam en helaas konden ze bij de bakker niet terecht. Dus ze waren hartstikke blij dat ik d'r wel mee aan de slag wilde. Op zich was de taart niet bestemd voor 't jochie zelf, maar voor z'n opa en oma die 40 jaar getrouwd waren.
Ze waren al blij dat ik de taart wilde maken, en hadden verder geen wensen, dus mocht ik me lekker uitleven.
Jammer genoeg begon 't al waardeloos. Sinds vorige week heb ik (eindelijk) een nieuwe oven. Na 3 maanden bakken bij m'n moeder was ik daar dus super blij mee. Dus de hele week lekker gebakken. In verband met de hevige notenallergie besloot ik gisteren 't automatische schoonmaakprogramma te draaien. Ik wilde echt op safe gaan! Nou, dat heb ik geweten. Op een gegeven moment kwam d'r rook uit de oven en stopte de display ermee. In eerste instantie had ik nog de hoop dat dit erbij hoorde, maar een blik op de stoppenkast gaf andere info. Bij nadere inspectie zag ik dat m'n verwarmingselement doorgebrand was. Ongelofelijk .... ik had 'm pas een week in gebruik! Dus vanochtend ging ik weer bepakt en bezakt richting m'n moeder .... met dit als resultaat:

gevuld met zwitserse room met aardbeienvlaaivulling
Verder heb ik vorige week ook nog 't een en ander gemaakt. Allereerst voor m'n moeders verjaardag. Ze werd op 1e kerstdag 70. Aangezien ze vond dat ik 't te druk had, dreigde ze nog even naar de bakker te gaan. Pardon????? Echt niet! Pas toen ik aangaf dat ik dan niet zou komen, mocht ik met gratie de taart verzorgen!
'k heb toen gelijk de kans gegrepen om de schattige lolliecupcakes van deysi te imiteren. Erg leuk!

gevuld met:
- baileyscreme met kersenvlaaivulling
- bokkepootjescreme met aardbeienvlaaivulling
- vanillecreme met verse frambozen en frambozenjam
Ook mocht ik nog een taartje maken voor de 40-jarige bruiloft van Piet & Fijke.

gevuld met bokkepootjescreme met kersenvlaaivulling
En dan tot slot nog een taart voor de jarige Joost. Diego was de wens, maar z'n moeder zag dat ik die nog nooit had gedaan, dus als ik liever Cars wilde mocht dat ook. Die had ik tenslotte al wat vaker gemaakt. Nou, mooi niet dus!

gevuld met botercreme extra met aardbeienvlaaivulling
www.jacstaartjes.nl
!
. Staat nu weer in de gang dus