1

Onderwerp: ontdooien

hoi
ik heb weer een taart in de vriezer staan die ik wil ontdooien
maar bij het ontdooien gaan ze erg zweten ik laat ze gewoon in de koelkast staan op stand 1
heb naast de taart bakjes met suiker staan (las hier ergens dat suiker vocht op neemt)
en nog loopt me taart bijna weg :(
hoop dat iemand nog wat tips heeft voor mij

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

2

Re: ontdooien

Volgens mij kun je hem beter langzaam ontdooien dus op de gewone stand van de koelkast in een gebaksdoos.  Zet je hem op stand 1 is de temperatuursverandering erg groot waardoor hij sneller zal ontdooien en dus ook erg nat kan worden. Ik zet mijn koelkast nooit lager als ik een taart laat ontdooien. Wel als ik hem alleen in de koelkast moet bewaren.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. succes.
Groetjes Natascha

3

In een kartonnen doos en minstens 20 uur niet kijken! Dat laatste tegen de paniek :lol:

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

4

taartdoos schreef:

In een kartonnen doos en minstens 20 uur niet kijken! Dat laatste tegen de paniek :lol:

Hahah das een handige tip !!

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

5

en die doos NIET opendoen!!!!! (anders zie je het nog :D)

6

hahahaha nou ik zal het proberen ik zet hem er ook altijd zo in zonder doos
bedankt!!

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

7

Laatste paar uur (dus na de eerste 20 ;)) wel deksel eraf en het laatste beetje laten opdrogen aan de lucht buiten de koelkast :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

hij is voor vanavond dus 20 uur zal hij er niet meer in staan :P
maar taartdoos hoeft toch niet is toch alleen voor de hygiene?

9

Een taartdoos zorgt ervoor dat het vocht uit de koelkast er niet op kan slaan en zorgt dat het vocht uit de taart een klein beetje in de doos trekt.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

10

ik heb hem gelijk in een doos gezet maar het gaat nu al veel beter
bedankt!!