1

Onderwerp: cake dichtsmeren?

ik heb vanmiddag een cake gebakken, een rechte vorm ik heb hem gevuld met perzikkenslagroom maar nu heb ik eigenlijk geen tijd meer om de kanten dicht te smeren is dat echt nodig? kan ik er niet gewoon overheen een fondantlaag doen en versieren? (ik heb gezocht bij zoeken maar ik kon zo snel niks vinden)alvast bedankt

groetjes kim

groetjes kim

2

Re: cake dichtsmeren?

van mij hoef je hem niet dicht te smeren als je niet wilt hoor, maar je heb kans dat de slagroom eruit gaat lopen

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

3

Om hem mooi glad te krijgen is het wel verstandig om hem af te smeren.. en ook om het fondant te laten 'plakken'

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4 Laatst bewerkt door Claudia Mv 2 (31-12-2008 15:13)

huh maar zo veel werk is dat toch niet in die 13 minuten dat je de eerste antwoord kreeg hem je hem al afgesmeerd en bekleed :)
Maar voor het mooie is toch afsmeren.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

5

Als je em niet afsmeert bestaat er een grote kans dat je slagroom bij het fondant gaat zitten en gezellig samen een potje gaan smelten. Afsmeren dus! Is zo gedaan hoor.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6 Laatst bewerkt door isabel-le (31-12-2008 19:20)

Juist door niet af te smeren is het zonde van je tijd, want het resultaat is echt niet mooi. het wordt niet strak, je fondant blijft niet plakken! En door de slagroom zal het hele zakie gaan smelten! En afsmeren kost maar een paar minuten, over het afdecoreren doe je langer hoor.
o, ja en niet afsmeren met slagroom hoor! Want dat gaat dus niet ivm smelten..afsmeren met de mix van de webshop of 1:1 botercreme.