1

Onderwerp: advies eerste vulling

vrijdag maken we onze eerste taart, en ik wil maar eerst eens beginnen met een makkelijke vulling.
het word een kindertaart, en banketbakkersroom lusten ze wel.
is het een goed idee om er vruchtenjam onder te smeren? of dit op een aparte laag?
ik weet nog niet of ik 1 of 2 lagen maak. ligt ook aan hoe hoog de taart is als die uit de oven komt.
iemand goede ideeen? of adviezen? het word mijn eerste baksel, dus wil het echt graag niet te moeilijk maar wel lekker natuurlijk

2

Re: advies eerste vulling

ik zou inderdaad twee lagen maken en dan een met jam en een met banketbakkersroom,is ook niet zo moeilijk,succes!!

of een heerlijk mona toetje, ik had laatst een laag chocolademousse en in de tweede laag kersenvlaaivulling. Kan ook niet mislukken en was super lekker. Had overigens wel een chocoladebiscuit gemaakt (cacao en poedersuiker door webshopmix). De taart was heerlijk (en dat vond mijn zoon van 2 ook, hij is een echte lekkerbek :) )
Succes

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

4

hallo wil graag hier onder mijn vraag erbij stellen...kan dit ook met gewone cake ipv mix voor beschuit?

dus ik maak een gewone of chocolade cake snij in 3 stukken en de onderste laag besmeer ik met banketbakkersroom en de andere met jam?en blijft dat dan wel zitten??

ik wil een taart maken voor mijn dochtertje die in februari 1 word iemand goede tips?

5

volgens mij kan dat wel, maar heb het idee dat cake wat zwaarder is dan biscuitmix. maar ja, ik ben ook maar een beginner... gewoon testen denk ik anders.

ga banketbakkersroom mengen met een deel slagroom, geloof dat het dan zwitserse room heet?
en dan met een laag jam.

de suggestie met chocolademousse kllinkt ook erg lekker. maar heb nu de ingredienten in huis. moet anders weer naar de winkel.

ben benieuwd hoe het word, nog 2 dagen dan beginnen we

zaterdag word die gegeten en vrijdag willen we hem maken. zal het op 1 dag lukken, het bakken en decoreren en vullen??

6

Ja hoor dat lukt makkelijk
wel vroeg beginnen want je biscuit moet wel goed afkoelen,
Eer je hem kan snijden en vullen.
Maar ik maak hem ook dag van te voren, ik moet er 1 zaterdag maken
dochter word 10 zondag en wil een dolfijnen taart

7

Je kan cake wel gebruiken hoor, maar dat wordt erg machtig in combinatie met zowel je vulling als marsepein. Biscuit is lekker neutraal zeg maar en dan kun je veel meer met je vullingen. Maar ergens op de lijst staat een heel lijstje met combinaties van vullingen hoor, dus tzt kun je daar eens een keertje gaan kijken. Voorlopig zit je lekker op save met banketbakkersroom en jam!, Je kan er alleen niet eem afsmeren, dat zul je dan met 1:1 botercreme moeten doen ( dus 100 gr. poedersuiker en 100 gram roomboter)