1

Onderwerp: Strik van pettinice

Hallo, ben bezig met een strik die ondanks zat tylose ( en 24 uur inwerken) niet echt hard wil worden, na flink zoeken op het forum twijfel ik of ik wel de goede fondant heb gebruikt. Kan het antwoord niet duidelijk vinden op het forum dus bij deze dan, ik heb de strik gemaakt van pettinice ??. Is dat een goede voor een strik, of is het er een van die twee weken nodig heeft om hard te worden.
Alvast bedankt voor jullie reacties (als jullie mochten reageren)

2

Re: Strik van pettinice

Pettinice is prima geschikt voor het maken van een strik. Ik doe het altijd met pettinice. Hoeveel tylose heb je toegevoegd en hoe lang heb je de strik zelf laten drogen?

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

3

Ik heb toevallig een strik "in de steigers staan"" van Pettinice fondant. Heb dit zondagmiddag gemengd met tylose en gisteravond ben ik er aan begonnen. Geen problemen hoor. Ze zijn vandaag al aardig uitgehard en ik heb de randje er langs aan gemaakt. Dus nu wil ik het 2 dagen laten drogen en dan in elkaar zetten. Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan en dat is prima gelukt. Succes!

groetjes, Ageeth

4

Hallo, heb 3 gram tylose op 250 fondant gedaan. Op de how to do van acrabara oid stond dat het na twee uur hard was voor de randjes, maar ik heb het toen langer laten drogen omdat ik geen randjes wou en toen ik hem na een aantal uur in elkaar wou zetten, was het niet zo best. Heb hem na het zoeken op het forum wel uit de koelkast gehaald ( dacht dat hij daar gauw harder van zou worden, maar dat was niet het geval begreep ik).
Staat nu in de bijkeuken op een koele droge plek. groet

5

Ik maak mijn strik ook nav dezelfde how to, maar neem de tijden iets ruimer. Heb mijn lussen dus al zeker een halve dag laten drogen en ben dan pas aan de randjes begonnen. Ze zijn nog niet helemaal uitgehard. Ik heb alles gewoon op het aanrecht staan te drogen, dus zeker niet in de koelkast. Ik denk dat je iets meer geduld moet hebben.

groetjes, Ageeth

6

Maar ach geduld is bij sommige aspecten niet mijn sterkste kant, hoewel ik nog even de tijd heb want vrijdag moet hij af zijn voor dochterlief, dus laten we maar het beste hopen, bedankt