Onderwerp: [HOWTO] taart met een stuk eruit
naar aanleiding van http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=42633 zal ik proberen uit te leggen hoe ik dit gedaan heb.
Ik heb eerst de ronde taart gewoon gevuld met frambozencreme en frambozenjam. Ik zou geen slagroom/natte vullingen aanraden omdat dit straks in heel dichtbij de marsepein komt en dus kan gaan smelten..
De gehele taart gewoon afsmeren en bekleden zoals je gewoon ook zou doen.
Hieroverheen een DUNNE (evt extra tylose erin zodat je lekker dun kan uitrollen) laag witte marsepein of fondant eroverheen die je in een leuke vorm hebt uitgesneden ( zodat het net icing lijkt die eraf valt..)
Daarna 2 uur in een koude koelkast zodat alle vullingen en marsepein wat steviger zijn.
En daarna.. mag je gaan snijden
Gewoon een lekker dik stuk eruit snijden en die apart zetten.
Zowel de binnenkant van de taart als de punt die je eruit hebt gesneden insmeren met botercreme. Niet te dik! (ik had de botercreme even wat warmer gemaakt want dan is ie makkelijker smeerbaar en weer een half uurtje in de koelkast om te laten afkoelen)
Daarna kun je een rechthoekig stuk (bruine) marsepein uitrollen om deze om de taartpunt te doen, en ook een rechthoekig stuk om in de taart te doen waar eerst die punt zat. het is even friemelen, maar ik vind het een leuk resultaat
de cupcake heb ik gemaakt van een 12 cm springvormpje (=de "cup" )
en een blanda schaaltje (12 cm) (= de "topping")
de cup op maat gesneden en 1 keer gevuld
de topping ook 1 keer gevuld en na het afsmeren met botercreme ook nog een "swirl"(snap je m?) gemaakt van botercreme.
dit laten opstijven in de koelkast voor een half uur en eerst de cup bekleed en daarna de topping, en dat op elkaar plakken met een beetje botercreme, en tadaaaaa ook de cupcake is klaar..
ik hoop dat jullie er IETS van snappen..
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com