1

Onderwerp: Beginnen, wat kopen?

LET OP: OUD TOPIC!

Hallo dames,

Ik vind dat jullie allemaal de meest prachtige dingen maken. Omdat ik het altijd leuk vind om lekkere dingen te maken heb ik besloten om dit ook te gaan proberen. Nu heb ik wel de meeste standaard dingen in huis maar verder nog niks bijzonders.
Wat is volgens jullie het handigste om te beginnen met aanschaffen? Het liefste zou ik natuurlijk alles tegelijk kopen maar ja dat vind mijn bankrekening minder leuk ;-)

Ik wil in ieder geval een mooie taart met bloemen (en misschien vlinders ofzo) gaan maken voor mijn moeders verjaardag over twee weken(met marsepein want daar is ze gek op). Misschien nog handige tips wat daarvoor makkelijk is om aan te schaffen?

Voor iedereen die de tijd neemt om me te helpen alvast bedankt!

2

Re: Beginnen, wat kopen?

Oh sorry, ik zie net dat hieronder een soortgelijk topic staat. Die had ik even over het hoofd gezien.

Hoi,

Veel decoratiematerialen kun je ook gewoon bij Xenos kopen, is meestal niet duur.
Verder hebben speelgoedzaken ook kleivormpjes die je heel goed kunt gebruiken als decoratiemateriaal. Natuurlijk moet je de vormpjes dan wel alleen voor cakes etc. gebruiken en niet meer voor klei, maar dat spreekt wel voor zich.

Bij de HEMA verkopen ze veel siliconen bakvormen, waar je heel goed mee kunt starten (ik gebruik ze overigens bij bepaalde vormen nog steeds, werkt perfect!).

Wat ik je wel wil aanraden is de zonnebloem, een erg leuke uitsteker. En verder de plungers. Hiermee kun je heel gemakkelijk marsepein of fondant mee uitsteken, deze zijn ideaal.
Ook bij de HEMA hebben ze hele leuke koekuitstekers die je prima kunt gebruiken voor marsepein en fondant.
Succes met je taart(en).

4

Als roller voor de marsepein kan je een stuk pvc pijp op maat laten zagen,kost bijna niks & werkt perfect!Wel 1st effe goed schoonmaken + opdruk verwijderen.(kan afgeven)

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

5

Ik zou zo min mogelijk geld uitgeven, eerst maar eens kijken of je het echt leuk vindt.
Je hebt vast wel een deegroller (en zo niet je moeder of buurvrouw). Ook daarmee kun je marsepein uitrollen.
Bij de Hema, Blokker of Xenos kun je leuke koekvormpjes kopen, wellicht zitten daar ook bloemvormpjes bij. Action heeft inderdaad ook leuke vormpjes bij de klei, in ieder geval een minibloemvormpje.

Maar als je bloemetjes voor je moeder lief vindt op een taart, dan hoef je niet eens vormpjes aan te schaffen. Deze taart van Kaatje met rolroosjes is superlief en zonder uitstekers gemaakt:
http://www.taartvankarin.nl/popupstrawberries.jpg
How to
En nog een andere how to op het forum.
Zeker weten dat je hier al hoge ogen mee gooit!

Maak het niet te moelijk voor je eerste taart, goed strak bekleden met een mooie maar eenvoudige, decoratie is al een prachtige uitdaging voor een eerste keer. En naar mijn mening: less is more.

Recepten voor biscuit, botercr

6

Bedankt voor alle reacties! Daar kan  ik wel wat mee. Ik woon in Hoofddorp (vlakbij jou in de buurt dus :D).

7

ah gezellig dan woon je ook bij mij in de buurt :D
(ikke aalsmeer:) )
iets waar ik niet meer zonder wil is mijn taartzaag 1,95 in duitsland gekocht (gelijk 10 stuks gehaald :O maar de eerste doet het nog steeds super )
en verder tjaaa ik ben gek op de plunger uitstekers
en kleurstofjes
verder zou ik niet meer zonder mijn bisquit mix willen (koop ik tegenwoordig per 20 kilo :O )
tjaaa bakblikken zijn ook handig ;)

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

8

noelle schreef:

ah gezellig dan woon je ook bij mij in de buurt :D
(ikke aalsmeer:) )

Daar werk ik :-)

Bedankt voor je antwoord, ik denk dat ik straks een paar kleine dingetjes ga bestellen in de webshop. En dan ga ik gewoon wat proberen, zien jullie vanzelf het resultaat wel ;-)

Hoi,

Nou ik ben wel benieuwd naar je taart, succes ermee!

10

ah wat leuk :D
heel veel succes
groetjes noelle

11

fr

12

Hoofddorp is vlakbij inderdaad :). Ik haal mijn fondant altijd bij Kikiboe. Maar daar verkopen ze helaas geen marsepein. Maar als je toch bij de webshop gaat bestellen, kun je dat in een moeite door meebestellen ;).

Veel succes en plezier Tania!

13

ik haal de fondant altijd bij de hanos koop altijd gewoon 10 emmertjes tegelijk (kan ik weer even vooruit :D)

Hoi,

Ik heb altijd de fondant of marsepein van trend en decor toys.

15

Hoi,

De fonfant dat is het "spul" wat is over de taart legt /smeert ,want mn man lust geen marsepein.

En zal verder hier eens goed kijken en de vormen enz die heb ik en uitstkerkers ...heb ik van kleine koekjevormpjes :-) en ach het zal wel geen passie worden van mij .Maar vind het gewoon leuk en zal zeker proberen om een taart maken met mooie kapsel en vulling .......... tenminste dat probeer ik .
Maar deze wk nog niet ,want manneke is ziek en heeft weinig smaak....

lIefs van mij en jullie zijn echt TOPPERS MET DIE MOOIE TAARTEN

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...