1

Onderwerp: verschil marsepein CC en Taart?

Heb net weer even in de webshop zitten snuffelen en kom daar verschillende soorten marsepein tegen, voor cupcakes en andere voor taarten. Waarom is dat verschil? Of is er geen verschil??
Alvast bedankt voor de tips!

Oh ja, nog een andere vraag: ik heb wel eens vaker kleine cakejes gebakken, af en toe in papieren vormpjes en af en toe in zo'n bakvorm van de Xenos. Maar altijd heb ik dat ze wel rijzen, maar de onderkant rijst ook, er zit dus een loze ruimte onder het cakeje. Waar kan dat door komen? Is dan de temperatuur te hoog?
(Ik heb het nog niet geprobeerd sinds ik aan de taarten ben, dus heb het nog niet met een recept van hier geprobeerd...)

Alvast bedankt voor wat antwoorden!

Groetjes, Dorothea.

2

Re: verschil marsepein CC en Taart?

geen idee hoe die luchtbulten in de cakejes komen. daar heb ik geen last van.. ik kwak gewoon een lepel beslag in een vormpje en kijk niet eens of het recht is of zo.

en andere marsepein voor taarten en cctjes? nee hoor, is precies hetzelfde.

Probeer het beslag goed onderin aan te duwen, dat er geen lucht meer onder zit.

Groetjes Renske

4

Voor wat het waard is, maar uit een ander topic kwam eens dat je wel een grote luchtbel kan krijgen als je je beslag in de vormpjes spuit, maar niet als je het met een lepel er in schept.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

voor beide, dus cc en taart gebruik je hetzelfde marsepein, er zijn alleen wat verschillende merken en die zul je zelf moeten uitvinden, want smaken verschillen nu eenmaal. Al geloof ik dat je met marsepein minder keus hebt dan met fondant.

6

marsepein funcakes is wat geliger dan de extra blanke.
Maar als je het leuk wilt kleuren kan het goed met beide.
Alleen als je beige wilt kan je dus beter de extra blanke hebben.
Maar met witte kleurstof kan je ze beiden ook witter krijgen.