Onderwerp: Frisse vulling voor geboortetaartje

Morgen moet ik een geboortetaartje gaan maken voor vrienden van ons (wil ik meenemen op kraamvisite), maar 'k zit nogal met de vulling.
Bij mijn andere taarten heb ik eigenlijk altijd banketbakkersroom en jam gebruikt, of mandarijntjes erbij...maar 'k wil een keer wat anders.
Iets wat lekker fris is..... en wat meestal wel in de smaak valt!

Zelf zit ik te denken aan:
*Citroenvulling (zo'n toetje van Mona, als dat nu verkrijgbaar is)...maar wat is daar lekker bij?

Of wat is een andere leuke en lekkere combi?
('k zoek me rot tussen al de recepten, maar vind het zo moeilijk :-))....wie helpt??

Alvast bedankt!

2

Re: Frisse vulling voor geboortetaartje

lemoncurd, met de citroenkwarktaart van Mona is hier absoluut de topper hier!!!

3

Heb ik even een vraagje; waar kopen jullie de lemoncurd? Ik kan het nergens krijgen.

Creatieve groetjes van Diana

4

AH, jumbo,.... Even alle supermarkten in de buurt even langsgaan.

5

jan linders en de plus hebben het ook.

Groetjes Cindy

Makro hadden ze er nog heel veel staan (lemoncurt), maar dan moet je wel daar een pasje voor hebben

je zou ook citroenvulling bij de recepten kunnen proberen, die vind ik echt geweldig en ziet er hetzelfde uit als lemoncurt, misschien binnenkort maar eens proeven of het ook hetzelfde smaakt ;)

Frambozenbotercreme, dus botercreme van de mix maken en verse frambozen (of van ah uit de vriezer) erdoorheen mixen.

Groetjes Renske

8 Laatst bewerkt door Taartenbakkertje (28-12-2008 22:14)

Dank jullie wel! Ik ga morgen voor de Mona pudding citroen en de lemoncurd.....ben erg benieuwd!
http://www.foto-uploaden.nl/upload/1733bb944650fd7f02a2608a1a784ee9.jpg

Ben al even aan 't boetseren gegaan zoals jullie zien & ben er eerlijk gezegd best wel trots op!! Nu maar hopen dat de rest van de taart morgen ook gaat lukken :-).

Oh wat een lieve topper!

Leuk zo met die muisjes!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

10

lemoncurd zelf maken is nog lekkerder en niet moeilijk. Kijk maar bij de recepten.

Bij de SuperdeBoer staat de lemoncurd bij de jam.

Ik heb de lemoncurd en monapudding in huis...'t kapsel is gebakken dus 'k kan zo gaan vullen en verder decoreren!!! Ben benieuwd!

Hij is klaar & volgens mij gaat dat heerlijk smaken!!! ('t rook zo lekker fris die combi met lemoncurd en mona-toetje!). Dit is 'm geworden!

http://www.foto-uploaden.nl/upload/2b297bef159f2e74dc7dc9da957df73d.jpg
http://www.foto-uploaden.nl/upload/4d71a8f44deb9412de9eef6f1b4de37f.jpg

14

Klinkt zeker lekker, en mooi ook hoor. Zet je hem ook nog even op de taartenparade? Daar hoort hij zeker wel thuis.

15

Gekke vraag misschien maar kan je een taart gevuld met roomcreme en deze monatoetje vulling ook invriezen?

Mmm das pas lekker!

16

witje75 schreef:

lemoncurd zelf maken is nog lekkerder en niet moeilijk. Kijk maar bij de recepten.

:Y Absoluut zelf maken, weinig werk en h

groeten, Marieke

17

Voor diegene die 't nu nog lezen: Hoeveel van zo'n mona toetje bv de citroenkwarktaartvulling heb je nodig om 1 laag gewoon normaal te vullen? Is 1 zo'n toetje al voldoende of toch 2 stuks?

~I Make: Angel Food Cakes~

18

1 toetje voor 1 laag in 24 cm taart.

19

witje75 schreef:

Ah dankjewel! Dan heb ik ruim voldoende aan 1 toetje voor 1 laagje bij een 20 cm taartje ;) hehe kan ik weer aan de slag :P...maar ik lees dus dat mensen de combinatie: lemoncurd laagje met een laagje citroenkwarktaartvulling goddelijk vinden? Is dat niet te zuur?

~I Make: Angel Food Cakes~

20

AngelCakes schreef:
witje75 schreef:

Ah dankjewel! Dan heb ik ruim voldoende aan 1 toetje voor 1 laagje bij een 20 cm taartje ;) hehe kan ik weer aan de slag :P...maar ik lees dus dat mensen de combinatie: lemoncurd laagje met een laagje citroenkwarktaartvulling goddelijk vinden? Is dat niet te zuur?

Nee, juist heerlijk fris. De marsepein of fondant en bc zijn juist erg zoet, dus goede combinatie.