1

Onderwerp: nep blanda schaal

Hoi,

Ik wil een taartje maken met een schaal van de action die lijkt op de blanda schaal. Hij is van rvs. Hoe weet ik of ik deze kan gebruiken om te bakken ( er staat niks op de onderkant)??? Ik wil  geen gedoe in mijn oven met ontploffingen hahaha
Voor hoeveel personen is zo'n taartje ongeveer?? Diameter van 15 cm.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
groetjes Annemarie

2

Re: nep blanda schaal

Daar heb ik gisteren een taart in gebakken. Die 15cm van Action. 6 - 8 stuks. Ging net zo goed als de Ikea schaaltjes.

3

wat waren de hoeveelheden die je hebt gebruikt en welke mix en hoelang in de oven op hoeveel graden.
Wel fijn om te horen dat het is gelukt hoef ik niet te shoppen maar heb ik zowaar zomaar iets in huis staan.
Bedankt voor je snelle reactie.

4

ik gebruik ook die van de action, gaat prima!

pluk de dag!

5

Ja hoor gaat prima! Even kijken hoeveel liter de schaal. Per halve liter, mix op basis van 1 ei doen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6 Laatst bewerkt door anstart (28-12-2008 20:10)

Er gaat 900 cc water in en dan is het VOL.  Hoeveel mix ei en water??  Ik volg je instructie nl niet helemaal :(

Bedankt voor jullie hulp,
Annemarie

7

ik zie dat je nog niet helemaal uit ben met je action schaal. Gewoon maken zoals op mix staat en je schaal voor 2/3 vullen.

8

er staat bij mij niet iets op de mix en ik doe het voor de taart met het schema van felicitaartjes en daar staat die van blanda niet bij.

Ik gebruik de funcake mix en die gaat dan toch anders, ik onthou wel je tip dat als ik cakemeel gebruik dat ik de rest voor cakejes kan gebruiken.

9

900cc, dan zou ik 2 eieren, 132 mix en ongeveer 12 ml water doen Wordt ie wel goed vol.

voor 500 ml inhoud = 1 ei, 66 mix en 6 ml water Ongeveer.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

dank je voor de uitleg, schrijf het gelijk op in mijn boekie!!!!!!!!!