1

Onderwerp: Combinaties met choco-biscuit?

Hoi,

Ik wil morgen mijn 5e taart gaan maken en de jarige is gek op chocoladetaart. Ik heb alleen de gewone biscuitmix van de shop maar ik begrijp dat ik daat gewoon een reep gesmolten chocolade door kan doen (wordt dat niet meteen hard dan?). Nu vraag ik me af waar ik die het beste mee kan vullen. Als ik kies voor een vulling met chocolade dan wordt dat waarschijnlijk teveel, of niet? Ik kan natuurlijk ook gewoon botercreme en jam doen.

Iemand nog tips?

Groet,

Lique

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!

2

Re: Combinaties met choco-biscuit?

Topper voor mij bij chocoladetaart is AFTER 8 mousse. Teveel? vind ik niet.

3

Ik vind chocobiscuit erg lekker met kersenjam!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Je kunt een lekkere chocolademousse maken, en deze er tussen smeren, zoooo lekker!

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

5

Ik heb laatst chocoladetaart gemaakt met als tussenlagen chocomousse (van de AH) en slagroom gemengd met een flinke scheut advocaat (minder geschikt voor kinderen). Daarna overgoten met chocolade ganache. En het smaakte goddelijk!!! Niks machtig, gewoon lekker. Ik heb eens eerder een chocotaart gevuld met dulce de leche en bokkepootjes slagroom en dat was we heel machtig (en ook niet zo lekker).

groetjes, Ageeth

6

Botercreme met caramel en plakjes banaan

Aangevette slagroom met kersenvlaai vulling

Bokkepootjescreme met kersenvlaai ( wel machtig maar heerlijk!)

7

Bedankt voor de reacties!

Die botercreme met caramel klinkt errug lekker. Hoe maak ik die?
En die plakjes banaan is dat dan 1 laag, alleen die plakjes?

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!

8

Ik heb hem laatst gemaakt met kerst, chocobiscuit met slagroom en kersenvulling en de botercreme met choc pasta aangemaakt.

Hij was heerlijk!!!!!!!

Pluk de dag.... want het kan zomaar anders zijn!

9

Bc maak ik altijd van de mix en hier dan een lepeltje Patidess caramel door heen. Maar kan ook een lepel bebogeen doorheen hoor!

Op deze laag bc leg ik plakjes banaan.

Op de onderste laag heb ik een jammetje gedaan. Weet niet meer wat voor... Maar lekker was het wel!

10

Ben zelf niet zo weg van bc, dus pas heb ik 2 eetlepels speculuus gemixt, toen een pakje slagroom erop gegoten en klop vast erbij gedaan, en samen gemixt.
Nou, het was echt heerlijk.

mmm speculoos, daar kan ik echt een hele pot van op! :-)