1

Onderwerp: Aarhg botercreme mix!!!

Steeds als ik botercreme van de webshop-mix maak, gaat het schiften!
Zo doe ik het:

Mix maken, uurtje laten staan (heb nog de oude mix).
Boter zacht laten worden, doormixen.
Mix erbij en samen mixen op een hoge stand.
En dan... gaat het dus altijd schiften! Ik word er gek van!!!

Ik weet ondertussen wel hoe ik het weer goed kan krijgen, maar hoe zorg ik ervoor dat het om te beginnen gewoon niet schift? Wie helpt mij?

Groetjes Renske

2

Re: Aarhg botercreme mix!!!

ik heb geen idee, doe het precies hetzelfde als jij
welke boter gebruik je ?

3

Doe je de boter in delen door de mix of in 1 keer?
Misschien kan het daar aan liggen.

En gebruik je roomboter?

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

4

Ook ik doe het precies zo, maar het is nog nooit gaan schiften, ik mix het wel zeker 15 tot 20 minuten dat wel, daarbij gebruik ik de goedkoopste roomboter die er is ( aldi..0,75 cent)

Ik heb gewoon de roomboter van de ah, meer dan 80% vet, dus dat moet goed zijn.
Ik mix altijd eerst de boter even, dan schepje voor schepje de mix erbij.
Zou het uitmaken als ik het andersom doe?

Ik baal echt gigantisch van dat schiften.

Groetjes Renske

6

Ik doe niet aan schepje voor schepje. Gewoon boter goed mixen, mengsel erbij, 5 minuten mixen op hoogste snelheid, even schrapen en nog eens 5 minuten.

Is alles wel dezelfde (kamer)temperatuur?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

BOter gaat schiften door temperatuurverschil. Precies zoals Marianne zegt. Dus daar zal waarschijnlijk het probleem liggen. Ik heb nog nooit gehad dat de boter gaat schiften. En het is op te lossen, door het mengsel wat te verwarmen. Maar dat wist je dus al.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

8

ik heb het ook nooit.
de roomboter heb ik nooit in de koelkast liggen, dus die is altijd goed op temperatuur. een uur laten staan doe ik ook niet, hoogstens een kwartiertje (maar weet niet hoe dat zit met de oude mix hoor!)
eerst de boter een minuut of 3 mixen, dan in 3 x ongeveer de mix erbij en dan nog 10 minuten laten mixen.
zo doe ik het altijd...

9

boter gaat bij mij een dag van te voren uit de koelkast, even mixen dan de mix in een keer erbij en 10 min mixen (tussendoor nog wel even een keer alles langs de kanten weg schrapen en weer doormixen)

10

Carina schreef:

BOter gaat schiften door temperatuurverschil. Precies zoals Marianne zegt. Dus daar zal waarschijnlijk het probleem liggen. Ik heb nog nooit gehad dat de boter gaat schiften. En het is op te lossen, door het mengsel wat te verwarmen. Maar dat wist je dus al.

Na heel veel dingen proberen, was ik daarachter inderdaad.
Hmm misschien dat de boter bij mij al op kamertemperatuur is, terwijl er koud water bij de mix gaat, zou dat kunnen?

Groetjes Renske

11

tegen de tijd dat je de mix erbij doet is die inmiddels ook wel op kamertemperatuur

12

Marianne schreef:

Ik doe niet aan schepje voor schepje.

:lol::lol::lol: