1

Onderwerp: mijn eerste biscuit mislukt....

Wie kan mij een tip geven om mijn biscuit te laten lukken??
Vandaag de eerste gebakken en die kon in de prullenbak.
Kan iemand mij een tip geven over de temperatuur van de oven en hoelang ik hem er in moet laten.
Kan een gewoon appeltaartblik ook gebruikt worden zonder bakpapier.. Had nu met bakpapier gedaan.

Groetjes en alvast bedankt..

2

Re: mijn eerste biscuit mislukt....

heb je de mix uit de webshop gebruikt?
en wat is er misgegaan waardoor ie nu in de vuilnisbak ligt?
je kunt gewoon ieder bakblik gebruiken die je wilt. met bakpapier is het veiligst, anders goed insprayen met bakspray.
je kunt de oven voorverwarmen op 150 graden, en als je hem erin zet doe je hem op 180 graden voor 30 minuten. dan de oven open maken om met een sateprikker te kijken of ie gaar is. is de sateprikker nat, dan nog 10 minuutjes en nog een keer kijken.

en de mix met eieren moet 8 minuten op de hoogste snelheid gemixt worden. en de eieren moeten op kamertemperatuur zijn.
als je dit allemaal doen kan het niet mislukken.
succes voor de volgende!

3

Bedankt voor je reactie.
Ja heb de mix uit de webshop gebruikt, en me aan het recept gehouden. Alleen geen 180 graden maar 160. Dit stond op de beschrijving.
Ik ga het gewoon weer proberen.

Bedankt

herkenbaar ik had het ook, te snel eruit gehaald! waardoor die ook ging indeuken!

5

maar wat is er precies mis gegaan dan? waarom is je biscuit mislukt?

Dat maakt het voor ons iets makkelijker om te antwoorden :D

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

De Biscuit kwam ten eerste al heel hoog boven de springvorm en hij was nog nat van binnen (niet gaar).
Ik vraag me af of er niet teveel in zat.
Heb 330 gram mix 5 eieren en 33cc water gebruikt. 10 min met de mixer..
Eigenlijk alles volgens de beschrijving.

Vond het wel heel jammer, maar ga morgen weer proberen er 1 te maken.
Eens moet het lukken toch?!?!

Als iemand nog tips heeft graag!!!

7

ik gebruik geen bakpapier in mijn blik maar smeer hem in met boter en bestuif hem daarna met poedersuiker dan blijft er bijna niets plakken.

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!

8

dan is ie gewoon nog niet gaar! als je er met een sateprikker in had geprikt had je dat gelijk gezien.
dan snel de oven weer dichtdoen en 10 minuten later weer prikken met een lage sateprikker.
pas als ie schoon uit de taart komt is ie klaar.
je had hem dus helemaal niet weg hoeven gooien hoor! je was gewoon te snel. je had anders een prachtig hoge taart gehad.

9

Ik bak altijd op 160 graden en gebruik ook de mix.Ik zet de springvorm er al tijdens het voorverwarmen er in.En laat hem,als de combimagnetron op temp. is,50 tot 70 minuten bakken.Tegen het einde van de baktijd druk ik effe met een vlakke hand op de biscuit om te kijken of hij terug veert.Bij mij lukt het altijd en ze zijn altijd goed gaar van binnen.(ik controleer nooit met een sateprikker)

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

10

wat was de diameter van je bakvorm? dat is ook nog eens belangrijk..

ik had vandaag 400 gram mix, 300 gram ei en 40 ml water en kon er een 20 cm springvorm mee vullen, een 10 cm vorm, een 12 cm blanda schaal en 2 hartspringvormpjes van de xenos.. dus het zou kunnen dat je wellicht iets te veel mix in je vorm hebt gegoten waardoor niet alles gaar was

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11

Heb net mijn 2e biscuit gemaakt.
In een springvorm van 24cm. En jawel na 50 minuten in de oven op 180 graden is tie gaar en mooi!!
Nu lekker afkoelen en beginnen met bekleden.
Straks de botercreme maken..
Ook weer een uitdaging.

Bedankt voor al je tips. ze zijn altijd welkom.

12

Ok.. het kan dan zijn dat je wat te veel mix in je springvorm hebt gedaan waardoor het de eerste keer niet lukte

voor een 24 cm springvorm heb je voldoende aan 290 gr mix, 225 gr ei, en 30 ml water

op de homepage staan tabellen die keurig aangeven hoeveel je nodig hebt per maat bakvorm.. http://deleukstetaarten.nl/?Tabellen

erg handig :Y

13

oh oke bedankt ga ik bij de volgende proberen. Die word dan voor mijn dochter haar verjaardag.

Heb mijn vorige taart bekleed, helemaal leuk.. een james bond taart.. En helemaal geslaagd. Iedereen vond hem leuk en lekker!!!
Foto volgt nog wel.

14

180 graden, welke stand is dat? heb een gasoven
wij gaan vrijdag bakken, en het word ook onze eerste en hoop dat het goed gaat