1

Onderwerp: Kenwood: kleine hoeveelheid biscuit mixen ???

Hoi allemaal,
Ik lees al maanden (jaren) mee maar ik heb nooit zelf iets gepost. Dus bij deze bedankt voor al jullie ideetjes en tips. Echt super!

En ik heb nu toch een vraagje voor de Kenwood gebruikers. Ik ben helemaal blij met mijn mixer maar ik heb net een kleine hoeveelheid biscuitdeeg gemixt (voor twee kleine boltaartjes) maar het deeg is niet zo luchtig en maar de helft van wat ik normaal heb bij een handmixer.

Heeft iemand een idee wat ik mogelijk fout doe?

Ik heb 8 min op stand 12 gemixt (na 1 minuut wel alles even met lepel door elkaar geroerd) en daarna 2 min. langzaam.....
Ze komen nu net uit de oven en eentje is net onder de rand en de ander maar op 3/4 terwijl ze vaak boven de vorm uitkomen.

Fijne kerstdagen,
Mariek

2

Re: Kenwood: kleine hoeveelheid biscuit mixen ???

ja heb ik ook wel al gehad, ik denk dat het komt omdat de mixer te groot is voor zo kleine hoeveelheden en dat de garde er niet echt lucht in kan slagen!!!Heb het vandaag nog aan de hand gehad...wilde 210gr bloem 210 gr suiker en 7eieren mixen met de kenwood en het beslag bleef vrij lopend....heb dan maar besloten om tijdens het mixen 5 eieren erbij te kiepen en nog eens 330gr biscuitmix en nog eens flink te laten mixen en ik kijk zo niet naar de tijd mijn beslag moet wit zijn en zo dik als majonaise dan zet ik de kenwood pas stil!!!!Heb al verschillende keren gemerkt als ik de biscuitbloem eronder spatel dat het kapsel niet zo luchtig is dus laat ik de kenwood het werk doen .....zeer lang en op de hoogste snelheid mixen!!!
Hoop dat je hier wat aan hebt!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Ik heb ook net met de kennie 250 gram mix en 4 eieren gemengd..........vond het ook niet echt super veel worden. Het staat nu in de oven, dus je hoort het resultaat nog!! Toen het aan het mixen was zei ik ook al tegen mijn man dat het ws voor grotere hoeveelheden zou zijn. Grappig dat ik dit hier nu lees!

Groetjes Tien

4

Tien schreef:

Ik heb ook net met de kennie 250 gram mix en 4 eieren gemengd..........vond het ook niet echt super veel worden. Het staat nu in de oven, dus je hoort het resultaat nog!! Toen het aan het mixen was zei ik ook al tegen mijn man dat het ws voor grotere hoeveelheden zou zijn. Grappig dat ik dit hier nu lees!

Resultaat: het is niet hoger dan normaal...misschien juist ietsje lager....:S

Groetjes Tien

5

Ojee, ik hoopte eigenlijk dat iemand een tip had. Mmmmh dan moet ik maar meer mix maken en de taartjes invriezen...

Balen zeg, ik was juist zo blij met de Kenwood. Hebben jullie dat probleem ook met de botercreme?

Ik heb gisteren met m'n kenwood 125 gr mix(is wel biscuitmix van een molen) en 2 eieren gemixt. Voor een 20 cm vorm en dat ging best!!

7

Botercreme mixen gaat goed! :thumb: ik heb het dubbele gemixt (dus 500 gram boter) dan dat ik normaal mix. Alleen moet je wel ondertussen even langs de kanten en onderkant schrapen, anders neemt ie neit alles mee.
Ik denk dat m.b.t. de biscuitmix er gewoon meer in moet. Dan maar meer kapsels maken en invriezen...hebben we ook nog een excuss om eens taartjes te maken ;)

Groetjes Tien

8

Inderdaad gewoon meer taartjes maken hihi...

Ik heb op jullie aanraden dus meer gemaakt (5 boltaartjes) dus nu zit er een in de vriezer en eentje geef ik zo aan mijn ouders. De andre 3 zijn voor een brunch morgen. Ik zal eens kijken of ik een fotootje kan maken morgen.

En de botercreme ging ook goed, echt supermakkelijk zeg die kenwood!

Bedankt voor de reacties en...
Fijne kerst allemaal,
Miek

9

vanaf een mix van 2 eieren gaat het heel goed bij mij hoor, het maximum wat ik doe is 11 eieren. misschien zou 12 ook nog wel gaan?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.