1 Laatst bewerkt door Carla's Cake Design (23-12-2008 20:11)

Onderwerp: Koekjes

Hallo allemaal,

Ik wil koekjes gaan bakken en zie bij vele baksters schitterende creaties met stokjes en linten eraan. Moet ik meteen na het bakken de stokjes erin plaatsen, ( breken dan mijn koekjes niet? ) of moeten de stokjes meebakken? ( kan ik mij niet voorstellen, verbranden dan toch ? )
Klinkt misschien wel dom allemaal maar ik dacht ik vraag het even.
Als Marianne  nog eens koekjes gaat bakken op een zaterdag hou ik mij weer aanbevolen. ( want jij leest dit toch ook, marianne ! )

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groeten, Carla

2

Re: Koekjes

De stokjes onmiddellijk na het uit de oven halen er in steken. Koekjes zijn dan nog zacht.
Ongeveer tot het midden. Koekjes dubbel dikte maken van het stokje zodat het er mooi in past.
Als je je hand op het koekje houdt terwijl je het stokje er in steekt voel je hoe ver het stokje gaat.

3

Ik bak de stokjes altijd mee. Het zij de stokjes van de webshop.
groetjes Natascha

4

Ik bad de stokjes ook altijd mee.
En ik hou mn hand altijd op het koekjes en dan draaiend het stokje erinsteken.
Ik heb altijd gewone sateprikkers.

Maar wat karentje zegt lijkt me ook wel handig .. meteen na het bakken.
Want ik heb meestal dat het gaatje groter word tijdens het bakken en dat het stokje er dan los in zit.. Niet echt handig :P

5

Het zit ook iets losser (ik bakte ze eerst ook mee) en bijkomend voordeel, zonder stokjes heb je meer plaats op de bakplaat en gaat het sneller vooruit.

Bedankt allemaal dan ga ik vandaag proberen eindelijk is goede koekjes te bakken. Ik zal laten horen of het gelukt is.
Hele fijne dagen toegewenst voor jullie allemaal.
Carla