1

Onderwerp: HElp, mijn zwart word niet zwart..blijft grijs?

Goedenavond allemaal!

Ik zit met een probleempje. Ik heb witte kant en klare rolfondant van petticine en wilton icing color black. Nu heb ik maar een klein balletje van de fondant gepakt (voor sjaals en hoedjes mee te maken voor sneeuwmannetjes en de knoopjes) en een mespunt van het zwarte. Maar het blijft donkergrijs!
Hoe komt dit? Doe ik iets fout?
Moet er nog meer bij?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp! En een fijne feestdagen allemaal alvast!
Liefs,

Mijntje.

Pluk de dag- sja beetje clichee maar wel waar in de meeste gevallen

Re: HElp, mijn zwart word niet zwart..blijft grijs?

Hoi,

Kun je niet van een dropje een mutsje en knoopjes maken? Doe ik ook wel eens.

3

Herkenbaar. Je kunt er nog iets extra bij doen, maar bij mij werkt het het beste om het een nacht in te laten trekken. Dan ziet het er veel donkerder uit.  Hopelijk heb je hier wat aan.

Overigens schijnt de extra black van Sugarflair veel beter te kleuren. Ik heb hem al wel in huis, maar nog niet geprobeerd.

groeten, Marieke

4

Hey, oh wat heerlijk snel alweer een paar antwoorden ;) !

Dropjes gebruiken lijkt me niet zo'n goed plan, aangezien er een hoop bij mij geen drop lusten. Dan word het zoiets van uh je kan het eten maar haal er dan wel de muts e.d. vanaf.

Er iets extra's bij doen..ga ik dan nog maar eventjes doen. En dan laat ik het wel een nachtje staan idd. Hoop dat dat samen de truuk doet.
Ik ben benieuwd of die van sugarflair beter kleurt? Zou je dat willen laten weten zodra je hem hebt getest?!

Dames, heel erg bedankt!
Morgen horen jullie meer ;)!
Liefs, Mijntje.

5

Ik maak mijn zwart met chocofondant(gemengt met marsepein) en zwarte kleurstof.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

6 Laatst bewerkt door Mijntje (22-12-2008 23:16)

Hey Estherh, thanx voor je reactie. Hoe maak je chocofondant dan? Doe je gewoon wat gesmolten chocolade ofzo erdoor? Ik zeg maar iets hor!

Oh..ennuh...de kleuren lijken al iets donkerder.. :D Ik kon het toch niet laten alvast 1 sneeuwmannetje te maken / proberen :) . Ik moet zeggen..hij is wel lief geworden..wel meteen een beetje ingezakt :( maar aan de ene kant staat dat ook wel leuk juist.

Mijn eerste sneeuwmannetje gemaakt van zelfgekleurd rolfondant;
http://farm4.static.flickr.com/3212/3128551511_26b42769b1.jpg?v=0
De zijkant ervan; ingezakt dus...
http://farm4.static.flickr.com/3247/3129381556_c685a4c317.jpg?v=0

Ik heb hem in een tupperware bakje afgesloten buiten de koeling staan kan toch?
Dames bedankt allemaal weer tot zover!
Tips zijn superwelkom!
Thanx, Mijntje.

7

die van sugarflair is super en als je dan de choco fondant van petinice erbij gebruikt heb je ook niet zo veel kleurstof nodig en het smaakt naar chocolade. :D
wel een droppie hoor. :Y

Hoi,

Het is wel een schattig sneeuwpopje hoor, om op te eten....!

9

Wat een lieffie, hij kijkt helemaal blij , heeft het vast lekker warm met zijn sjaal . Zonde om op te eten....

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

10

Zwart maken kan ook door er Noritpoeder (uit zo'n capsule) door te mengen.
En als je bang bent dat dit raar is en vreemde bijverschijnselen geeft dat hoeft niet hoor, Norit is actieve kool en 'komt er net zo uit, als het erin ging', zwart dus! Je raakt er niet van verstopt van of aan de diarree.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"