1

Onderwerp: Hoe lang blijft het goed?

Voor de kerstdagen willen we een soort uitgebreide koffietafel maken met mini cupcakes, muffins en nog veel meer lekkers, maar om niet alles op de eerste kerstdag te moeten doen wil ik morgen al  beginnen met het bakken van de cupcakes en (eventueel) de muffins. Kan ik ze zo lang goed houden of worden ze dan snel te oud? En als ik ze wel al kan bakken, hoe moet ik ze dan opbergen? In de koelkast of kan het erbuiten?
Alvast bedankt!
Groetjes
Simone

Simones Kitchen/Junglefrog Images
Workshops fotografie en styling voor foodbloggers

Re: Hoe lang blijft het goed?

Hoi,

Je moet de muffins en cakejes gewoon in een plastic zakje (goed afgesloten) in de diepvries stoppen, en dan haal je ze er 1 dag van te voren weer uit.
Je versieringen kun je in een afgesloten doos met deksel bewaren. Als je de muffins uit de diepvries haalt, kun je de versieringen er alvast opplakken, heb je ook geen eetbare lijm nodig.
Succes!
Niet in de koelkast stoppen dus, dan kun je ze niet lang bewaren.

3

Yep! Gewoon invriezen, duurt ongeveer een uurtje voor ze helemaal ontdooid zijn maar je kunt direct beginnen met decoreren. Wel nog een tip: ze blijven het mooist in een diepvriesdoos (in een zakje willen ze nog wel eens deuken oplopen als er iets per ongeluk tegenaan stoot). Als je meerdere lagen op elkaar gaat stapelen in de doos, leg er dan een stukje bakpapier tussen. Anders vriezen ze aan elkaar vast en dan kan het zijn dat ze stuk gaan bij het van elkaar afhalen.

Groetjes en succes!

Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Bedankt voor de tips dames!! Ik ga straks meteen aan de slag!

Simones Kitchen/Junglefrog Images
Workshops fotografie en styling voor foodbloggers