1

Onderwerp: royal icing ruikt niet lekker

Hallo baksters,

Ik heb van royal icing bloemetjes gemaakt, deze heb ik hard laten worden en in een doosje gedaan. Maar....hoe lang is dit te bewaren? Als ik het doosje open doe ruikt het in ieder geval niet lekker!

Bedorven?

2

Re: royal icing ruikt niet lekker

Royal icing ruikt nooit echt lekker...
Als de bloemetjes goed droog zijn bewaard en nu ook nog steeds goed hard zijn is het haast onmogelijk dat ze bedorven zijn!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Oke, gelukkig. Hoe lang kan je royal icing (uitgehard) ongeveer bewaren? En hoe kun je het 't beste bewaren?

4

Ze ruiken wel bedorven :lol: maar zijn het niet hoor. Droog zijn ze heel lang houdbaar

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Heb je de icing zelf gemaakt of was het kant en klare? Ik maak het altijd zelf met eiwit en om het ei dan te 'breken' (dus van zijn vieze eistank af helpen) moet er altijd citroensap bij. Vers of uit flesje. Voor mijn fondanttijd decoreerde ik de hele taart uitsluitend met icing, dus de maten zijn voor een hele taart van 26 cm.
4 eiwitten, 3 busjes poedersuiker van 125 gr., 1 dopje bruine vanilleessence en 2 dopjes amandelessence, 2 eetlepels citroensap. Op de hoogste stand mixen en beetje bij beetje de suiker gezeefd toevoegen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt! gr Syl

groetjes Syl

6

Het stinkt altijd erg vind ik. Eenmaal uitgehard zijn decoraties jaren houdbaar, tot eeuwig aan toe :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep