1

Onderwerp: schuimvlokken

Hoi,

Wil graag met de kerst een taart maken met witte chocolade en als decoratie bovenop allemaal sneeuwschuimvlokken (zie je ook wel eens op skivlaai)
Iemand enig idee hoe je die schuimvlokken maakt  ????

2

Re: schuimvlokken

Heb zelfs geen idee hoe een skivlaai er uit ziet... :s

3

Volgens mij bedoel je meringue, dat is eiwit met suiker. Lijkt het op die brosse schuimpjes, maar dan zachter?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ja, dat is meringue! En die skitaart is heerlijk!!! (is wel echt limburgs hoor ;))

5

Haha, ik lees vandaag allemaal provenciaalse lekkernijen dat ik echt denk van: ?? :D

Ps: Kennen jullie het Zaanse broeder?

:D

6

Is dat net zo iets als Hoornse broeder? ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

mijn moeder bakte vroeger ook wel een een broeder. Wij noemden dat altijd koek in de pot. Soort vet krentenbrood, dat heel lang moest rijzen en dan in de braadpan gebakken werd. MMMMMM
Is dit dezelfde broeder als waar jullie het over hebben?

8

willeke k schreef:

mijn moeder bakte vroeger ook wel een een broeder. Wij noemden dat altijd koek in de pot. Soort vet krentenbrood, dat heel lang moest rijzen en dan in de braadpan gebakken werd. MMMMMM
Is dit dezelfde broeder als waar jullie het over hebben?

Volgens mij lijkt het er wel wat op, maar niet helemaal.

Hier noemen ze het ook wel Jan in de zak hahaha. Hier heb ik een recept gevonden:

http://karoetsie.web-log.nl/karoetsie/2 … e-zak.html

Het is meeeeeeeega machtig in ieder geval. Ik heb het laatst op een kraampje gekocht, echt heerlijk. Wel apart. Maar zonder rozijnen er in. En ook geen spekjes erop (dat lijkt me vies)

9

Bij ons ook heeeerlijke skivlaai....hmmmmm

Je kunt eiwitt stijfkloppen met suiker en dan met een spuitzak kleine wormpjes ervan spuiten...bakken en je hebt je "sneeuwvlokken" :lol:

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

10

Volgens mij hier in T'burg geen (bekende) lekkernij, wel een alcoholische: Schrobbel

groetjes Syl

11

Wij hebben geen dorpslekkernij. Wij vreten gewoon alles :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

12

Ze hebben hier 2 soorten skivlaai die nogal verschillend zijn. De skivlaai die taartcreatie bedoeld is een abrikosenvlaai (of met kersen) met slagroom en schuimpjes erbovenop.
Bij onze bakker is de skivlaai (en die vind ik verrukkelijk!) een kruimelvlaai met een laagje cake ertussen!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

13

Carin schreef:

Wij hebben geen dorpslekkernij. Wij vreten gewoon alles :lol:

:lol:  Hier precies hetzelfde hoor.....

Volg je hart...want dat klopt!

14

volgens mij zijn dat van die dingen die ik op de champagne boltaart heb gemaakt, kijk maar even bij de howto's

Oh, en broeder, hmmm, heerlijk. Vooral van mijn oma, maar die is er helaas niet meer....

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

15

Mijn moeder maakte ook wel broeder, was er geen fan van...

groetjes, Ageeth

16

Latinsista: Hier ook fan van Schrobbeler, moet je eens proberen: warme Schrobbeler met een laagje slagroom erop, mmmmmmm !!! :D

Groetjes, Conny