1

Onderwerp: Biscuit ontdooien

Hallo allemaal,

Ik heb net al even bij de zoekfunctie gekeken maar daar kan ik niet helemaal uit komen.

Ik heb mn biscuit ingevroren en heb m dinsdagmiddag nodig. Hoe ontdooien jullie het biscuit? Ik moet 's ochtends nog aan het werk en rond een uur of 3 ben ik weer thuis. Kan ik m dan om 06.45 op het aanrecht leggen om te ontdooien of zal ie dan echt gaan uitdrogen? En dan in of uit de zak?

In de koelkast leggen ben ik bang dat ie te droog wordt.

Groetjes!

2

Re: Biscuit ontdooien

Als het alleen een biscuit is, haal ik die er vrij kort van te voren uit, een uurtje of zo, niet in de koelkast. Biscuit zelf ontdooi ik in de folie waarin het is ingevroren, dat haal ik er pas vanaf als hij ontdooid is.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik had vorige week dat ik was vergeten om de biscuit er 's morgens uit te halen ('s avonds wilde ik hem vullen).
Toen ik om 18 uur thuiskwam heb ik hem gelijk uit de vriezer gehaald en tegen 20 uur kon ik beginnen met snijden en vullen. Hij was nog een beetje bevroren van binnen, maar het ging eigenlijk nog beter met snijden dan wanneer hij helemaal ontdooit is.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

4

Bedankt alvast!

Ik moet er eigenlijk ook om  15 uur mee bezig (als ik net thuis ben), en het is een 28cm biscuit. Ik heb m in een pedaalemmerzak ingevroren, is het verstandig m daar in te laten ontdooien? PS als we niet thuis zijn is het hier zo'n 18 graden

5

Als je gelijk moet beginnen als je thuiskomt zou ik hem gewoon 's morgens voordat je naar je werk gaat het biscuit eruit halen en laten ontdooien in de pedaalemmerzak.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

Ja hoor, gewoon 's ochtends met zak en al op het aanrecht, dan kan je 's middags meteen beginnen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.