1

Onderwerp: Zonnebloemolie oid in plaats van crisco ???

Hoi,

Ik heb gelezen dat je crisco kan gebruiken om de marsepein uit te rollen, tegen het plakken. Kan dit ook met bijvoorbeeld zonnebloemolie ?
Het is ook vet en eetbaar.... of zie ik iets over het hoofd ?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Re: Zonnebloemolie oid in plaats van crisco ???

Ik gebruik zelf helemaal geen crisco bij het uitrollen.... Ik rol uit op een tafelzeil en heb dan eigenlijk geen last van plakken...

3

Ik gebruik altijd bakspray, werk prima!

4

mmmm, nou dan denk ik dat het met zonnebloemolie ook wel lukt, hoop ik :-)

Ik gebruik altijd poedersuiker, maar daar wordt de marsepein / fondant wel droger van en je ziet de poedersuiker erop zitten..

6

ik gebruik gewoon frituurvet maar dan wel de harde variant. Ik vraag me af of het lukt met olie... Even proberen misschien.

7

Ik gebruik vrijwel nooit iets bij het uitrollen, gewoon een siliconen roller en een plastic tafelkleed voor grote lappen of een flexibele snijmat / placemat voor kleinere stukjes, plakt eigenlijk nooit.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Ik denk wel dat het moet lukken met zonnebloemolie, maar eerst een heeel klein beetje gebruiken. Ik spuit ook altijd een klein beetje bakspray en daar kan ik heel lang mee (tijdens bv boetseren) voor ik weer iets bij moet sprayen.

9

Nee, ik heb het ooooooit eens geprobeerd met olijfolie, met het idee: plantaardig is plantaardig, maar het werkt niet :nooo Het is geen hard vet, dus het heeft een heel ander effect dan crisco of (frituur)vet van een blok. Bij mij werd het er juist plakkeriger door..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Nou, ik heb het geprobeerd en het ging hartstikke goed. Marsepein plakte niet vast en geen barsten en vlekken door de poedersuiker. Mijn taartjes staan bij de parade.

11

ik gebruik ook zonnebloem olie hoor, gaat super!

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

12

Heb zelf tot nu toe vloeibare margarine (blue band) gebruikt, werkte ook heel goed. Maar heb nu Crisco, en dat werkt wel heel ideaal!

Ook ik gebruik poedersuiker en als ik uitgerold ben dan wrijf ik die met mijn hand net zolang dat het marsepein weer glad aanvoelt, werkt bij mij goed .

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH