1

Onderwerp: Perfect afsmeren?

Na meerdere taarten gemaakt te hebben, wil ik wel eens weten hoe je nu perfect kunt afsmeren met botercreme. Heb het ook wel gedaan met aangevette slagroom, ging ook goed, maar me nu gaan richten op hele strakke taarten.

Ik maak 1:1 botercreme, mix deze tot hij wit is. Als de zijkanten insmeer, wil het nog wel eens gebeuren, dat er wat vulling meekomt, waardoor de kans op smelten iets groter wordt en dat er een klodder botercreme tussen zit. IEK (snap het lekkere van vulling met botercreme ook niet).

Paletmes gebruiken...daar de botercreme op doen en dan?

Daarna half uur in de koelkast en dan afwerken met warm paletmes.

Ik begin vanmiddag aan een taartje, hopelijk kan ik hem vanavond perfect afsmeren.

XK

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

Re: Perfect afsmeren?

Hoi,

Ik kijk hiervoor heel vaak even op youtube.
Ik heb een site voor je ingevoegd waar het perfect wordt uitgelegd:
http://www.youtube.com/watch?v=VeEOMdiSkGw

3

Het wordt echt súper uitgelegd!
Maarre... doen jullie ook zo'n dikke laag als op het filmpje? Sorry, maar dat lijkt me echt smerig! :nooo Of gebruiken zij andere botercreme dan wij?

Groetjes,
Rhod

Groetjes,
Rhod

4

ze gebruiken hier icing om het af te smeren, vandaar die dikke laag!

rvhardeveld schreef:

Maarre... doen jullie ook zo'n dikke laag als op het filmpje? Sorry, maar dat lijkt me echt smerig! :nooo Of gebruiken zij andere botercreme dan wij?

Groetjes,
Rhod

6

Je moet de taart toch afsmeren met botercreme voordat je de marsepein erop doet???

7

Sandra67 schreef:

Je moet de taart toch afsmeren met botercreme voordat je de marsepein erop doet???

hier een voorbeeld van het afsmeren taart :)

http://nl.youtube.com/watch?v=IsrgS9eB1bE

8

Ik smeer ze altijd af met botercreme,vraag me af waarmee je dat dus nog meer kan doen,ik zie door de bomen het bos niet meer........hahahaha!

9 Laatst bewerkt door saskiahuisman (17-12-2008 10:41)

Sandra67 schreef:

Hoi,

Misschien was mijn uitleg niet duidelijk, maar als vulling gebruik ik botercreme en een smaakje en bijv. banketbakkersroom en jam, maar ik smeer inderdaad ook af met botercreme. Daarna bekleed ik de taart met marsepein of fondant.

10

Oh,gelukkig doe ik het toch goed....hahaha!

11

Ik ben nog maar een beginner dus weet niet of ik het goed doe maar de laatste keer heb ik de botercreme beetje verwarmt zodat het strperig was en met een mes ingesmeerd. toen de koelkast in, daarna nog een keer op de zefde manier en daarna met een warm palletmes glad gemaakt. Beviel mij goed, niet teveel bc en toch mooi strak.

12

Smeer de taart in met slagroom of bc met een groot mes of paletmes, leg marsepein er over en gebruik een smoother.

Als je de taart alleen met bc wil bekleden kan je nadat je de bc er het mooist mogelijk op hebt uit gesmeert, met je vinger de randjes weg deppen wanneer de bc zo gedroogt is dat ie niet meer aan je vingers blijft plakken.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

Of de botercreme met een (schone)lak roller(voor verf!!)glad strijken!!!
Werkt ook perfect!!

14

wie weet eigenlijk waar je nog meer mee kunt afsmeren in plaats van botercreme? Ik heb niet zo'n goeie mixer en ik vind die botercreme gewoon een crime om te maken!

15

jam. Maar dan  moet je kapsel wel superstrak zijn, want je kan er niks mee wegwerken.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

16

Nou ja, of chocopasta of zo kan ook. (Misschien pindakaas? Schiet me zomaar te binnen hoor, geen flauwe idee of het dan nog lekker is ;) )

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

17

saskiahuisman schreef:
rvhardeveld schreef:

Groetjes,
Rhod

Berichten [ 17 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Perfect afsmeren?