1

Onderwerp: Bewaren van royal icing

Hoi,

ik heb vandaag cupcakes en koekjes gemaakt, maar heb erg veel royal icing over, ook van koekjesdeeg heb ik een hoop over.
Koekjesdeeg kan je bewaren in de vriezer heb ik al gelezen, maar royal icing met rauw eiwit kan ik niet vinden... hoe lang kan ik dat bewaren?
Dit weekend wil ik weer koekjes maken, kan ik tot zo lang in een bakje in de koelkast zetten?

Alvast bedankt!

2

Re: Bewaren van royal icing

ja hoor, makkelijk, in een gesloten bakje in de koelkast

3

Een kleine week kan wel hoor. Met eiwitpoeder bewaar ik het 2 weken in de koelkast, daarna doe ik het uit veiligheidsoverwegingen weg, maar ik lees vaak genoeg dat het ook langer bewaard kan worden.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Oke heel erg bedankt!!

Pfff heel de dag in de keuken gestaan, maar het resultaat is leuk, al zeg ik het zelf  ;-)
Vanavond de visite en dan zal ik morgen foto's plaatsen!
Heel erg bedankt weer!
Echt handig zo'n forum :-D

5

en als het al hard is geworden, kan het dan langer bewaard worden?

6

Máánden..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ik heb laatst kerststerren van icing opgegeten van een jaar oud. Ik zou ze niet meer op een cakeje doen maar voor de innerlijke afvalbak was het prima ;) :lol:

Mijn website: Presentaart

8

Even een vraagje. Ik heb ook onlangs icing gemaakt en het restant in de koelkast bewaard in een Tupperwarebakje. Nadat ik het uit de koelkast had gehaald heb ik het nogmaals even gemixt voor gebruik. Bij het gebruiken "liep" het veel meer uit dan de icing van de week daarvoor. Doe ik iets fout of is dat altijd zo? Het is overigens icing met eiwitpoeder van de webshop. Iemand een idee?

groetjes, Ageeth

9

Hoi Ageeth,

Gewoon langer roeren of mixen tot het weer net zo is als toen je het voor het eerst maken. Soms moet er ook wat extra poedersuiker (bij voorkeur de suikerbakkerspoeder) bij om het weer wat steviger te krijgen. Als je te kort mixt blijft het inderdaad waterig en gaat het uitlopen bij het spuiten.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

10

Ok Inge, dank je. Ik gebruik al suikerbakkerspoeder, maar dan zal ik de volgende keer langer mixen en evt. wat suikerbakkerspoeder erbij doen.

groetjes, Ageeth

11

ik maak ook regelmatig icing, van gepasteuriseerd ei. Ik lees dat je de icing lang kunt bewaren. Maar om een of andere reden gooi ik het toch weg. Kun je aan de icing zien/ ruiken als hij niet meer goed is? Of anders, als hij er nog goed uitziet, is ie dan nog goed?