51

Re: cakeballetjes

Kwam via de cupcake parade bij dit recept. Geweldig leuk idee. Ik heb nog een kapsel liggen van vorige week zaterdag (ingepakt in plastic zak). Deze had ik extra gemaakt om de cakebolletjes uit te proberen. Maar ik ben er van de week niet aan toegekomen om ze te maken. Zou ik dit kapsel nog kunnen gebruiken, of zouden jullie dat niet meer aandurven, een kapsel van een week uit ?

52

Ik heb het een tijdje terug al geprobeerd, errug lekker, met praline en witte chocopasta... jammie... maar de chocolade er omheen ging me niet goed af, hoe doen jullie dat? in chocolade dompelen aan een stokje ofzo, of hoe doen jullie het????

53

De chocolade eromheen ging bij mij ook niet zo super maar opzich toch aardig gelukt, omdat ik de cupcake pops had geprobeert, had ik eerst de chocolade wat steviger laten worden (af laten koelen) de onderkanten eringedoopt, deze goed uit laten druppen. Daarna witte chocolade ook goed stevig laten worden en toen ze op een stokje erin gedoopt, maar ook bij mij ging dat niet echt soepel, ze bleven druppen...
Hier mijn resultaat:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PFILSHOW.jpg

54

Ik heb ze met een satestokje door de chocolade gehaald, afkloppen op het randje van het bakje en neergezet, voorzichtig het stokje eruitgewurmd en op het gaatje later de decoratie aangebracht, dan zie je er niks meer van!
Weinig geklieder eigenlijk en maar een klein 'voetje' chocola onder het balletje...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

55

Dat is wel een goede manier denk ik ja! Maar mijne mochten geen voetje chocolade hebben ;) Maar als ik ze nog een keer maak dan maak ik gewoon balletjes :Y

56

Ik heb dit gisteren geprobeerd met ananascake en marsepein en mijn man vond het het lekkerste wat ik tot nu toe gemaakt heb! :D
Vond het zelf ook erg lekker!

57

Oh dit ga ik ook eens proberen..klinkt lekker!

There`s a skinny woman inside me, crying to get out. I usually shut her up with cookies.

58

Wat voor chocolade gebruiken jullie om de balletjes in onder te dompelen?

Cin

59

Ik had het geprobeerd, maar het werd echt heel nat en plekkerig. Kon er geen mooie bolletjes van maken.... en had maar 2 eetlepels melk gebruikt. Dus volgende keer denk ik alleen met wat botercrme proberen.  ;)

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

60

Dit recept van chocoladeglazuur gebruik ik altijd voor chocoladebollen.Misschien hebben jullie er iets aan.

Doe 125 gram pure chocolade in een hitte-bestendige kom.(au bain marie verwarmen)Als de chocolade gesmolten is roer je er 100 gram suikerbakkerspoeder door.(gewone poedersuiker kan ook)
Daarna roer je er 60 gram blue band op kamertemperatuur door.
Als laatse roer je er 3-4 eetlepels koud water doorheen.Verwerk de glazuur als deze nog lauw is.

Succes!

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

61

super, ik ga het dit weekend proberen, bij mij lukt die chocoladeversiering voor geen meter en ik heb alle tips al gebruikt van het forum, ik hoop dat dit voor mij de gouden tîp is.

heel erg bedankt.

grzt elly

62

Ik heb voor het eerst in mijn leven ook eens wat kapsel overgehouden (afsnijdsel van een niet zo recht geworden taart) :D. Dus ik ga ze ook proberen!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

63

Amarie schreef:

Dit recept van chocoladeglazuur gebruik ik altijd voor chocoladebollen.Misschien hebben jullie er iets aan.

Doe 125 gram pure chocolade in een hitte-bestendige kom.(au bain marie verwarmen)Als de chocolade gesmolten is roer je er 100 gram suikerbakkerspoeder door.(gewone poedersuiker kan ook)
Daarna roer je er 60 gram blue band op kamertemperatuur door.
Als laatse roer je er 3-4 eetlepels koud water doorheen.Verwerk de glazuur als deze nog lauw is.

Succes!

Wordt deze glazuur eigelijk wel hard dan?

Groetjes, Tessa

64

die glazuur heb ik dus geprobeerd... toen ik de bleu band erdoor deed werd het helemaal korrelig! heb er nog water bij gedaan maar kon het al niet meer roeren. het was een brokkelig geheel geworden.
het staat nu in de koelkast als chocopasta :S

daarna gewoon maar weer een verkade reepje gesmolten en daar ging het prima mee. balletje aan een sateprikker, in de chocola, met een lepeltje helemaal vol gieten en zo het bonbonpapiertje in.

en.. ze waren heeeerlijk! elke dag neem ik er eentje, of 2.. :D

65

Wordt deze glazuur eigelijk wel hard dan?
Het zelfde als op een chocoladebol,niet erg hard dus.

De 1e keer dat ik dit glazuur maakte vond ik het ook geen succes.Dezelfde problemen.Sindsdien voeg ik het water en de boter er afwisselend doorheen en dat gaat een stuk beter!(stom van me dat ik dat er niet bij heb gezet,niet aan gedacht :o )

Dat korrelige blijft,maar zodra de chocolade uitgehard is proef en zie je hier niets meer van.

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

66

Ik heb ze vanavond ook gemaakt, maar dan met dr. Oetker chocoladeglazuur. En echt, heerlijk! Ik heb ze gemaakt met botercreme en een scheutje witte chocoladelikeur (mjammie), en de bolletjes ondergedoopt in de choco glazuur en afgewerkt met een bloemetje van icing. Voor morgen, als mijn ouders uit Friesland overkomen en blijven eten.....ik heb er 22. We zijn met z'n 7-en, da's 3 per persoon en heeeeeeeee

Groetjes, Tessa

67

He Lonnes,

Ik heb een vraagje. Heb een slagroomtaart gemaakt, maar nog erg veel over. Ik las jouw receptje over de cakeballetjes en vroeg me af of ik dat ook van mijn taart kon maken als ik m zou slopen. Hij is gevuld met chocoladevulling gemaakt van slagroom en aardbeienjam. Kan ik de cake gewoon fijnmalen en dan de chocovulling gebruiken om m stevig te krijgen en dan mn balletjes ervan te draaien. Hoor het graag van je.

groetjes Linda

68

Hoi Linda,

Ik zie je berichtje nu pas, dus ik vrees dat ik alweer te laat ben met mijn antwoord, maar misschien heb je er anders wat aan voor een volgende keer.

Het lijkt mij dat het wel moet kunnen, al moet je de balletjes dan wel in de koelkast bewaren en een stuk eerder opeten omdat slagroom natuurlijk sneller bederft dan botercreme of dessertsaus. 

Ben benieuwd wat je nu met je taart gedaan hebt... misschien hebt je 't wel gewoon geprobeerd?

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

69

Ik heb dus de balletjes gemaakt laatst. Erna heb ik de glazuur gemaakt die dus totaal niet werkte. Helaas kon ik die weggooien :s. Daarna bleek dat m'n chocolade op was :D (hoe zou dat toch komen :o)
Ik heb ze dus maar ingevroren.
Ben van plan om ze binnenkort af te maken.

Maar: ik hoefde er niets bij te doen. Ik kreeg een mooi deegje zonder iets erbij. Voor de smaak heb ik er toch wat botercreme door gedaan. Daarna had ik een nog mooier deegje: ik kon het uitrollen om er vormpjes uit te steken!!!!

Hebben jullie dat ook? Of heb ik iets vreemds gedaan :D? Of had ik gewoon raar kapsel :lol:???
Ik heb er eentje geproefd en die smaakte lekker :Y

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

70 Laatst bewerkt door biebke (14-10-2008 11:19)

Ik lees hier dat vele van jullie problemen hebben met het chocoladelaagje om de cakeballetjes. Het ligt er ook heel erg aan wat voor chocolade je gebruikt. Goede chocolade bevat voornamelijk cacaoboter, en cacaoboter is duur. Wanneer je goedkope chocolade gebruikt is deze cacaoboter doorgaans vervangen door goedkopere vetten en suikers. Dit maakt dat de chocolade heel anders van structuur word, en doorgaans niet goed en mooi uithard. Gebruik bij voorkeur chocolade van het merk callebaut. Ook kun je de cakeballetjes eerst van een klein laagje chocolade voorzien, en ze dan over een taartrooster uitrollen, zoals je bij truffels ook doet. Als deze gehard is herhaal je dit nogmaals en zul je zien dat je cakeballetjes mooi bedekt zijn.

Groetjes Bianca
www.chocolate-dreams.nl

71

Vandaag of morgen wil ik deze balletjes ook eens proberen, maar in plaats van botercreme (heb ik gewoon even niet), wil ik ze "plakken" met lemon curd. Lijkt me ook wel lekker fris samen... Iemand dit al eens geprobeerd?

Enjoy!

72

ik heb ze vanmorgen gemaakt met een kapseltje dat nog in de vriezer lag, ze zijn heerlijk geworden.
Echt iets om te onthouden voor als traktie.

Waar zijn goede stokjes voor erin te koop?
Heb nu grote sateprikkers gebruikt maar die zijn eigenlijk te slap.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

73 Laatst bewerkt door Lonnes (25-05-2009 21:39)

Bij Sligro heb ik roerstaafjes gehaald, die vind ik ideaal. Ze zijn 14 cm lang, 0,5 cm breed en zo dik als een ijs-stokje.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

74

Zoveel idee

75

hoe lang kan je ze bewaren als er chocolade om heen zit? ik ga ze zo ook maken moet wel eerst cake bakken.