1

Onderwerp: Royal icing voor koekjes

Gisteren koekjes gebakken en 'geprobeerd' op te maken met Royal icing. Ik vind het een drama. Eerst witte lijntjes aangebracht (vond het erg bibberig eruit zien) en toen vullen met roze. Maar hoe dun moet de icing dan zijn? Moet het uit zichzelf het hele koekje opvullen? Ik heb het nu uitgesmeerd met een lepel, ik gebruik tip 5 (heb ook geen andere), hierdoor ziet alles er wel heel er kliederig uit. Op een gegeven moment de icing maar iets dunner gemaakt maar die wil nu dus niet meer drogen, blijft een beetje een klieder zooitje.

Hoop op een gouden tip van jullie anders hou ik de koekjes wel voor gezien.

Ilonka

2

Re: Royal icing voor koekjes

het moet zo dun zijn dat je het nog wel een beetje moet uitsmeren, maar dat het daarna wel in een paar seconden glad trekt. En bibberige lijntjes? Misschien was je icing nog net wat te stevig, maar vooral blijven oefenen!!! Dan ontdek je gaandeweg meteen wat de meest ideale dikte is voor je icing. Ik gebruik trouwens helemaal geen spuitmondjes ervoor. Gewoon een bakpapier cornetje en dan het puntje eraf knippen. Dan kan je zelf makkelijk de dikte van je lijntjes bepalen. En ook bij opvullen werkt dat ideaal.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.