Onderwerp: Kerstengeltje, kerstelfjes en Sneeuwman
Hallo allemaal,
Ik heb me weer flink kunnen uitleven op kersttaarten.....Vanavond was het schoolkerstdiner op de school van mijn 3 kinderen en ze wilden natuurlijk een taart van mamma op het diner! En ook mijn hulp kreeg van mij een taartje, dat is de eerste:

Een echte Engelse christmascake met rozijnen, abrikozen, dadels, gedroogde kersen en bessen getrempeerd met saffraan-honing-rumsiroop.

Deze was voor de klas van mijn oudste. We hebben er op verzoek van oudste een rozijn in gestopt. Degene die hem vond mocht het sneeuwpopje mee naar huis nemen. Hij ging schoon op! (gewone cake gevuld met vanillecreme met stukjes chocolade)

Deze was voor de klas van mijn jongste. Ik zag dit plaatje in het tijdschrift Cakes and Craft en was er helemaal weg van. De feetjes zijn wat eenvoudig van vorm, maar dat past goed bij mijn dochtertje en daardoor waren ze ook niet zo tijdrovend
Op de foto was ie nog niet helemaal af, maar ik durfde nog niet met cakesparkles te gaan strooien, ik moest hem nog (lopend) vervoeren en was bang alle sparkles te verliezen onderweg
De paddestoeltjes zijn van de hand van dochtertjelief. Gewone cake gevuld met jam en creme en bekleed met (choco)marsefond.
Voor de middelste had ik een cakejestoren, maar die plaats ik wel netjes (
) in de andere parade!
Groetjes, Jozien.