1

Onderwerp: vierkante stapel met bakrand ?????

Van 't weekend staat er bij mij een vierkante stapel van 4 hoog op het programma. Nu heb ik in Birmingham heel lang staan te twijfelen bij de vierkante bakset, maar deze dus jammer genoeg uiteindelijk niet gekocht. Voor deze stapel moet ik dus gebruik maken van m'n verstelbare bakrand.
Alleen .. nu vind ik eigenlijk dat ik hierbij altijd een bolling aan de bovenkant krijg. Ook als ik de taart direct na 't bakken omkeer. Daarnaast baal ik er een beetje van dat ik alle taarten, dus ook de allerkleinste apart moet bakken. Ik heb tenslotte maar 1 bakrand.
Dus nu zit ik te twijfelen of ik gewoon 2 grote kapsels ga bakken (of wellicht kopen bij de bakker) en deze zelf op maat snij. Alleen ben ik dus bang dat dit doordat je hier geen 'gebakken' zijkanten hebt (snappie 't nog?), te zwak is om te stapelen. Heeft iemand hier ervaring mee??????

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

2

Re: vierkante stapel met bakrand ?????

Je mag van mij ook wel taartpannen lenen hoor, ik heb niet zoveel maten vierkante, maar misschien zit er wat voor je bij.

Stapelen zonder zelfkanten zou ik niet gauw doen...
De vulling komt er ook eerder uit, en de taart kan scheef zakken. En dat dan gestapeld... 4 hoog...

Als je kapsels bij de bakker koopt zijn ze maar 4 cm hoog, dat is gewoon standaard, en dan moet je dus

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Hmmm ... 'k was d'r al bang voor. Dus als ik pannen van je mag lenen .... heeeeeel graag. Welke maten heb jij? Dan pas ik m'n taart daar gewoon op aan :D

Ik heb trouwens al wel kapsels bij de bakker besteld (45 x 80 voor 12,50 / st), maar die haal ik bevroren op en mik ik dan wel gelijk in de vriezer. Ze komen vast nog wel 'ns van pas!

www.jacstaartjes.nl

4

Die lage vierkante/rechthoekige kapselplakken van de bakker zijn IDEAAL voor petit fours!
Als je ermee in je maag denkt te gaan zitten dan wil ik wel een halve plak van je overnemen hoor, ik heb namelijk petit fours op het programma staan met kerst ;)Maar een hele is wel erg groot voor mij.

Ik heb vierkante pannen can 4 inch en 7 inch, die zijn beiden 3 inch hoog, en ik heb er eentje van 24 cm en die is 5 cm hoog. Niet echt duper bij elkaar passend dus :s

Verder heb ik nog rechthoekige braadsledes waarin ik bak, eentje van 25x33 cm en eentje groter, die zijn ook gewoon 5 cm hoog. Als je daar een vierkant uit snijdt heb je maar een aangesneden kant.

Ik hoor het wel!

Groetjes, Carin

5

Ik ga even kijken of ik met die maten uit de voeten kan. Overigens zit ik me net wel te bedenken dat ik de taart pas op locatie op ga stapelen en vervolgens wordt deze binnen 1 uur aangesneden. Dus met goed stutten ... moet 't misschien wel lukken!

www.jacstaartjes.nl

6

Ik zie dat ik zelf de maten 27,5 - 22 - 16,5 - 11 in gedachten had .... dus jouw bakvormen passen hier eigenlijk niet zo goed in. 'k ga nog even goed nadenken wat ik ga doen.

www.jacstaartjes.nl

7 Laatst bewerkt door Lonestar (18-12-2008 13:49)

Ik heb ook een verstelbare bakrand en snij ALTIJD de kanten eraf. Bij mij krimpt het kapsel namelijk altijd waardoor de zijkanten dan helemaal schuin staan. Geen probleem met vullen, afsmeren of stapelen: de vulling komt er echt niet eerder uit hoor. Het blijven namelijk doorgesneden kapsels, wat heeft die korst nou met het tegenhouden van vulling te maken?
Ook het stapelen gaat prima, gewoon een lekkere royale laag (3mm) bekleding en de stokjes een mm boven de taart uit laten steken. Een eventueel openingetje werk je af met een sierrandje en is nog handig bij het het afstapelen ook!

Ik zou dan ook 2 kapsels bakken en ze versnijden in de vier taart maten!

Oja, ik snijd de bolling ook altijd weg, en dan idd het kapsel op zijn kop gebruiken.

Succes en groetjes, Jose

8

Okay, nou dan ga ik maar de proef op de som nemen denk ik!

In ieder geval bedankt voor de reactie en Carin nog bedankt voor 't aanbod om je vormen uit te lenen.

Overigens zal ik nog wel even bij de bakker navragen of ik vaker voor deze prijs kapsels bij 'm kan kopen. 'k heb 't vermoeden dat 't wel kan. 't is nl. een buurtbakkertje en 'k heb vroeger nl. jaren bij hem in de winkel gewerkt.

www.jacstaartjes.nl

9

Die kapselplak is een stuk goedkoper trouwens dan wat ik kan kopen. Ik betaal voor een plak van 40x60 cm 19 euro. Maar dan nog, daar gaan 120 petit fours uit dan uiteindelijk valt het best mee.

Groetjes, Carin

10

glashill schreef:

Ik zie dat ik zelf de maten 27,5 - 22 - 16,5 - 11 in gedachten had .... dus jouw bakvormen passen hier eigenlijk niet zo goed in. 'k ga nog even goed nadenken wat ik ga doen.

Ik heb dus 24, 17,5 en 10 cm. Past er inderdaad niet helemaal in maar komt best wel in de buurt.

Groetjes, Carin

11

Carin schreef:
glashill schreef:

Ik heb dus 24, 17,5 en 10 cm. Past er inderdaad niet helemaal in maar komt best wel in de buurt.

Klopt, maar juist de grootste ontbreekt dan en die heeft natuurlijk 't meeste te verduren. En nu lonestar heeft aangegeven dat zij de kapsels vaker snijdt, durf ik 't denk ik best aan. Dus vandaar.

Enne .... ik heb echt spijt dat ik in Birmingham zo zuinig ;) ben geweest!!!

www.jacstaartjes.nl

12

Carin schreef:

Die kapselplak is een stuk goedkoper trouwens dan wat ik kan kopen. Ik betaal voor een plak van 40x60 cm 19 euro. Maar dan nog, daar gaan 120 petit fours uit dan uiteindelijk valt het best mee.

Ik vond 't inderdaad ook niet duur. Als ik er nog 1 extra kan krijgen, wil ik die zaterdagochtend best voor je meenemen hoor. Die andere helft mik ik wel in m'n vriezer.
Enne .... ik ga dus gelijk vragen of ik vaker bij 'm aan mag kloppen. Misschien kan ik nog wel een leuke deal met 'm maken.

www.jacstaartjes.nl

13

glashill schreef:

ik heb echt spijt dat ik in Birmingham zo zuinig ;) ben geweest!!!

Zo zuinig was ik dus  ook :s. Ik heb ook met de vierkante in m'n handen gestaan maar ze terug gelegd. Hoe k

Groetjes, Carin

14

glashill schreef:
Carin schreef:

Ik vond 't inderdaad ook niet duur. Als ik er nog 1 extra kan krijgen, wil ik die zaterdagochtend best voor je meenemen hoor. Die andere helft mik ik wel in m'n vriezer.
Enne .... ik ga dus gelijk vragen of ik vaker bij 'm aan mag kloppen. Misschien kan ik nog wel een leuke deal met 'm maken.

Nou, kun je dan niet gelijk 2 deals maken :D

Ik wil wel een hele of een halve kapselplak, graag zelfs! Zo'n grote voor zo'n kleine prijs. Iets duurder mag van mij ook wel hoor, laten we zeggen tot die 20 euro die ik ook betaal.
Dus als je er eentje extra kan krijgen, dan hoor ik het graag. Kijk ik even wanneer ik 'm precies kan ophalen, maar zaterdag vroeg in de avond (zo net na het eten) moet lukken. Mits dat dan voor jou ook uitkomt natuurlijk.

Groetjes, Carin

15

Carin schreef:
glashill schreef:
Carin schreef:

Nou, kun je dan niet gelijk 2 deals maken :D

Ik wil wel een hele of een halve kapselplak, graag zelfs! Zo'n grote voor zo'n kleine prijs. Iets duurder mag van mij ook wel hoor, laten we zeggen tot die 20 euro die ik ook betaal.
Dus als je er eentje extra kan krijgen, dan hoor ik het graag. Kijk ik even wanneer ik 'm precies kan ophalen, maar zaterdag vroeg in de avond (zo net na het eten) moet lukken. Mits dat dan voor jou ook uitkomt natuurlijk.

Ik ga m'n best voor je doen. Je hoort zaterdag van me of 't gelukt is!

www.jacstaartjes.nl

16

Alvast bedankt!

Groetjes, Carin

17

Gelukt hoor! Dus Carin .... je hebt mail!

www.jacstaartjes.nl

18

:thumb:
Maar dat wist je al :D (alleen was ik de hele dag nog niet op het forum geweest).
Nu nog zien dat ik dat gevaarte in de vriezer krijg. Volgens mij hebben de kinderen morgen mazzel (en mama ook :lol:) en gaan we plotseling veel ijsjes eten :+

Groetjes, Carin