1

Onderwerp: onmisbaar!

Ben helemaal nieuw in het taarten-decoratie-gebeuren maar wel al meteen heel erg enthousiast.
Vandaag ben ik bezig geweest met mijn eerste marsepein-puzzeltje, en dat heb ik gewoon met een printje, een insteekhoesje, een schilmesje en een sat

Ik voel me een beetje kiezel...

2

Re: onmisbaar!

Er zijn hier al heel wat topics over, dus je kan het best even zoeken bij zoekfunctie. Maar wat ik echt onmisbaar vind en je aanraadt om als eerste aan te schaffen zijn:
-taartzaag
-2 smoothers
- spuitzak
- paletmes/pannenkoekenmes om de botercreme mee glad te maken
- deegroller
en dan natuurlijk nog de ingredienten, zoals fondant/ marsepein. Ik heb daar de eerste keer een starterspakket voor aangrschaft. En evt. mixen om biscuit. botercreme, banketbakkersroom mee te maken. Maar dat kan je ook zonder die mixen maken.
Verder zijn de volgende dingen ook zeker handig:
- lettertappits, zodat je een naam of iets dergelijks op de taart kan zetten
- iets van bloemenuitstekers
- tylose om je fondant/marsepein steviger te maken.

Dit schiet mij zo gauw te binnen, maar als je even zoekt vind je een heleboel lijstjes.

Maaikie82 schreef:

Er zijn hier al heel wat topics over, dus je kan het best even zoeken bij zoekfunctie. Maar wat ik echt onmisbaar vind en je aanraadt om als eerste aan te schaffen zijn:
-taartzaag
-2 smoothers
- spuitzak
- paletmes/pannenkoekenmes om de botercreme mee glad te maken
- deegroller
en dan natuurlijk nog de ingredienten, zoals fondant/ marsepein. Ik heb daar de eerste keer een starterspakket voor aangrschaft. En evt. mixen om biscuit. botercreme, banketbakkersroom mee te maken. Maar dat kan je ook zonder die mixen maken.
Verder zijn de volgende dingen ook zeker handig:
- lettertappits, zodat je een naam of iets dergelijks op de taart kan zetten
- iets van bloemenuitstekers
- tylose om je fondant/marsepein steviger te maken.

Dit schiet mij zo gauw te binnen, maar als je even zoekt vind je een heleboel lijstjes.

even een vraagje waarom 2 smoothers?

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

4

Crisco en een stuk tafelzeil. Je smeert je tafelzeil in met wat crisco en daarop rol je je marsepein of fondant uit. Je kunt nu door het tafelzeil op te tillen je lap marsepein op je taart leggen. Ik hoop dat ik duidelijk ben????

Volg je hart...want dat klopt!

5

Ik zou geen deegroller gebruiken,
maar een stuk goed schoongemaakte pvc-buis!
Werkt heel fijn omdat deze glad is, dus ook makkelijk schoon te houden!

Smoothers gebruik ik niet, met je handen gaat net zo goed!

FMM Knife/scriber tool van 4,50 hier in de shop vind ik ideaal!

De houten draaiplateau van Ikea is ook heel fijn om op te werken!

6

Taartzaag, grote kunststof roller, smoother, cutting wheels, kleine kunststof roller, flute/vein tool, waterbrush.

Dat is zo'n beetje wat ik per definitie binnen bereik leg als ik aan de slag ga.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

heb ipv een deegroller een fles gebruikt, een paletmes heb ik al, die houten draaitafel van de ikea trouwens ook. Ooit voor kaasjes gekocht maar die gaat nu een tweede leven tegemoet haha!
Een spuitzak heb ik ook nog ergens liggen...
dusss...

denk dat ik voor de kunstof rollers, de taartzaag, de lettertapits en de bloemenuitstekers, en zo'n setje tools ga.

Heb ik eindelijk weer eens wat te vragen met mijn verjaardag :D

Ik voel me een beetje kiezel...

8

Als deegroller kan ik echt pvc-buis aanraden, niet die grijze, want dat ziet er niet uit vind ik, maar de witte. Doorsnee ca. 3,5 a 4 cm. Wordt bij praxis verkocht per meter en kost iets van 3,50 dacht ik, in ieder geval niet meer dan 5 euro. Je kunt ze dan in 3 maten (laten) zagen: 20 cm, 30 cm en 50 cm of de maten die jij wenst. Het kost niet veel en ze zijn super glad en strak. Ik vind het in ieder geval een uitkomst.

Groetjes, Elly

9

Ik gebruik altijd 2 smoothers omdat ik dan hele mooie hoeken krijg al zeg ik het zelf. Bij bolletjes ofzo gebruik ik er wel maar 1, maar om echt een 90 graden hoek te krijgen vind ik 2 ideaal! Heb ik volgens mij ook als tip hier ergens gelezen, dus niet zelf bedacht :)

10

Elly67 schreef:

Als deegroller kan ik echt pvc-buis aanraden, niet die grijze, want dat ziet er niet uit vind ik, maar de witte. Doorsnee ca. 3,5 a 4 cm. Wordt bij praxis verkocht per meter en kost iets van 3,50 dacht ik, in ieder geval niet meer dan 5 euro. Je kunt ze dan in 3 maten (laten) zagen: 20 cm, 30 cm en 50 cm of de maten die jij wenst. Het kost niet veel en ze zijn super glad en strak. Ik vind het in ieder geval een uitkomst.

Ik zou juist de grijze nemen, want daar weet ik z

Mijn website: Presentaart

11

mascha schreef:
Elly67 schreef:

Ik zou juist de grijze nemen, want daar weet ik z

12

Het allerbelangrijkste: twee goede (niet te warme) handen en een creatieve geest! :)

13

Taartzaag ECHT een must.. geen mes kan zo mooi 2 snedes maken in je kapsel

Crisco.. tot afgelopen zaterdag nooit gebruikt.. en ik kan niet meer zonder

klein rollertje dit mag best pvc zijn of hout maar wel klein

plastic mesje.. dat werkt veel prettiger dan aardappelschil mesje (plakt niet) en wat andere eenvoudige tooltjes, er is een klein setje in de hebsjop van ongeveer 6.95 dat al veel bruikbare dingen heeft

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren