1

Onderwerp: wat deed ik fout

Hoi,

twee uur hiervoor had ik mijn eerste vraag. Kwam er uiteindelijk zelf uit. Toch is het niet goed gegaan.
Ik heb de eieren 10 minuten geklopt  en ze waren op kamertemp. Het water aan het meel toegevoegd en vervolgens de opgeklopte eieren erdoor heen gespateld ( of hed dit met de mixer gemoeten). Dit in een wilton van 20cm doorsnee ingevet met oetker spray gebakken in de oven. Het schema aangehouden van na 13 minuten ophogen. Nu is het een taart geworden van maar 4 cm hoog en de bodem bleef vastplakken. Gggrrrrr.
Wat heb ik fout gedaan. Vanavond nog maar een nieuwe proberen.
Ik zie uit naar jullie adviezen.
groetjes Annemarie

2

Re: wat deed ik fout

ik weet niet of je echt wat fout gedaan heb ik ben ook nog maar een beginner, maar ik doe het water met het mail en 1 voor 1 de eieren er door mixen en dan 10 minuten mixen.
Heel veel succes vanavond en hopelijk krijg je meer adviesen hier.

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!

3

anstart schreef:

Hoi,

twee uur hiervoor had ik mijn eerste vraag. Kwam er uiteindelijk zelf uit. Toch is het niet goed gegaan.
Ik heb de eieren 10 minuten geklopt  en ze waren op kamertemp. Het water aan het meel toegevoegd en vervolgens de opgeklopte eieren erdoor heen gespateld ( of hed dit met de mixer gemoeten). Dit in een wilton van 20cm doorsnee ingevet met oetker spray gebakken in de oven. Het schema aangehouden van na 13 minuten ophogen. Nu is het een taart geworden van maar 4 cm hoog en de bodem bleef vastplakken. Gggrrrrr.
Wat heb ik fout gedaan. Vanavond nog maar een nieuwe proberen.
Ik zie uit naar jullie adviezen.
groetjes Annemarie

Ik neem aan dat het om bisquitbeslag gaat. Dan moet je inderdaad alles zo'n 10 minuten mixen, dus niet alleen de eieren.

Groetjes, Elly

4

Als je de biscuitmix hebt:

Je hebt de eieren goed gemixt, maar je had het geheel ook nog 10 minuten moeten mixen!

Je vorm goed invetten met een bakspray die heb je o.a. van Oetker,
of met BlueBand vast of vloeibaar invetten...
dan plakt het als het goed is niet!

Je moet je oven even leren 'kennen' denk ik..niet bij alle ovens moet je de temp. opvoeren, ik doe het bijna nooit en heb toch mooie kapsels!

Op naar de volgende taart, en die gaat je wel lukken!

5

Heb je zelf het recept gemaakt met bloem en maizena of heb de mix van de shop gebruikt?

Bij de tweede moet je namelijk alles tegelijk in de kom doen en 10 minuten mixen. Bij de zelfgemaakte moet je inderdaad eerst de eieren mixen en na 10 minuten de rest erdoorheen spatelen.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

Alle ingredienten in een kom doen en dan met de mixer mixen. niet alles een voor een toevoegen.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

7

hoi,
ik had de mix van funcakes. Dus alles 10 minuten kloppen in een keer en niet alleen de eieren mixen en dan nog meel en water erdoor heen mixen.
Nou ik probeer het nog eens.
Gebruiken jullie wel allemaal de hoeveelheid 200 meel, 3 eieren en 20ml water voor de 20cm of doen jullie andere hoeveelheden??
Alvast bedankt, Annemarie

8

kids4co schreef:

Als je de biscuitmix hebt:

Je hebt de eieren goed gemixt, maar je had het geheel ook nog 10 minuten moeten mixen!

Je vorm goed invetten met een bakspray die heb je o.a. van Oetker,
of met BlueBand vast of vloeibaar invetten...
dan plakt het als het goed is niet!

Je moet je oven even leren 'kennen' denk ik..niet bij alle ovens moet je de temp. opvoeren, ik doe het bijna nooit en heb toch mooie kapsels!

Op naar de volgende taart, en die gaat je wel lukken!

Jij doet dan dus wel eerst de eieren apart en dan de meel en het water erbij en dat weer 10 mixen. Welke hoeveelheden voor een 20cm taart??

9

Ik zet eerst de eieren in heet water, dan mix ik ze 7 min ongeveer,
dan het water erbij en dan de mix...en dat geheel 10 minuten.

De hoeveelheid kan je nakijken op www.felicitaartjes.nl bij 'schema'

10

dank je, dat zijn andere hoeveelheden bij deze site.  Ga ik uitproberen.

groetjes annemarie