1 Laatst bewerkt door Stefanie.mila (14-12-2008 20:18)

Onderwerp: Eerste stapeltaart

Gisteren mijn eerste stapeltaart gemaakt. Is best aardig gelukt. Ik krijg alleen mijn kapsels niet zo strak bekleed met name onderaan de rand. Ook bovenop krijg ik geen strakke lijnen. Het is allemaal zo rond. Ik zou het liever iets strakker hebben. Hebben jullie tips???
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FF3YAJFT.jpg

Groetjes van Stefanie

2 Laatst bewerkt door Pooh (14-12-2008 20:20)

Re: Eerste stapeltaart

Leuke stapel!

Draai je je kapsels wel om? Zodat de vlakke onderkant de bovenkant wordt?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik vind het een hele leuke geworden!

Zo te zien heb je de taart bekleed met de bovenkant naar boven, klopt dat? Als je je taart op z'n kop zet dan heb je een veel strakkere hoek aan de bovenkant. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Mooie stapel.

Groetjes, Elly

Nee, ik draai mijn kapsel wel om zodat ik de onderkant boven heb. Maar dan nog krijg ik het niet strak :-(
En aan de onderkant valt mijn marsepein dan een beetje naar binnen...

Groetjes van Stefanie

6

Dan is dit misschien iets om eens uit te proberen: Doe de creme er iets dikker op, vooral op de rand van de taart ( Ik gebruik vaak zelfs een spuitzak om dit te doen.) Hiermee kun je eventuele oneffenheden of zelfs gaatjes verdoezelen. Hetzelfde kun je doen aan de onderrand. Nadat je hem een uurtje of wat in de koelkast gezet hebt, kun je dan met een warm palletmes het teveel aan creme weer weghalen en de creme weer gladmaken.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Supergoed hoor voor de eerste stapeltaart, heb je hem er gewoon opgezet of zit er iets tussen???
(ben beginnend!!!!)

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

Barbamama van 3! schreef:

Supergoed hoor voor de eerste stapeltaart, heb je hem er gewoon opgezet of zit er iets tussen???
(ben beginnend!!!!)

Hoi Barbara,
Ik ben ook nog niet zo heel ervaren hoor. Ik heb er alleen 2 kartonnetjes tussen gedaan. Ik had wel stokjes gekocht maar het bovenste taartje was zo licht dat ik het er gewoon op heb gezet. Ging helemaal goed!
Groetjes,
Stefanie

Groetjes van Stefanie

9 Laatst bewerkt door taartechnische beginner (14-12-2008 21:19)

Hoi Stefanie, mooie taart hoor. Wat ik zelf doe als ik aan de onderkant van de taart wat ruimte heb, is een rolletje maken in de kleur van je bekleding en dat tussen onderkant en het kartonnetje plaatsen (voor het bekleden). Zo vul je de ruimte wat en valt je marsepein van de bekleding niet naar binnen.

groetjes, Ageeth

taartechnische beginner schreef:

Hoi Stefanie, mooie taart hoor. Wat ik zelf doe als ik aan de onderkant van de taart wat ruimte heb, is een rolletje maken in de kleur van je bekleding en dat tussen onderkant en het kartonnetje plaatsen (voor het bekleden). Zo vul je de ruimte wat en valt je marsepein van de bekleding niet naar binnen.

Hee das een goeie tip. Bedankt!! Ga ik zeker proberen volgende keer..

Groetjes van Stefanie

11

Mooi stapeltje hoor!!

12

Smoother!! Gebruikt twee smoothers, dan krijg je de taart mooi strak.

Heel gezellig taartje. Goed gedaan!!

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

13

Is toch mooi voor een eerste stapeltaart.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

14

Een leuke eerste stapel!!

Je kunt ook een klein stukje van de onderkant afsnijden, zodat het kapsel aan de onderkant helemaal op de ondergrond staat. Snap je hem nog? :lol:

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

15

Mooi hoor!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

16

Je eerste stapel ziet er mooi uit hoor en de dames hebben je al voorzien van enkele tips,succes!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

17

Heel knap gemaakt.

18

leuk gemaakt, tips heb je al genoeg gehad zie ik (niet dat ik zo ervaren ben hoor:lol:)

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

19

mooi stapeltaartje heb je gemaakt!! Enneuh.......oefening baart kunst!! De anderen hebben je al tips gegeven, dus moet lukken straks!!

Groetjes Tien

20

Mooi hoor.

Groetje,
Toetje

21

Heel mooi gedaan...leuke kleuren!

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

Mooie stapel!! :Y oefening baart kunst! Krijg die van mij ook nog niet egt superstrak! Heb dan ook nog geen smooter! Maar iik vind m goed gelukt!

Bedankt voor alle tips en complimenten! Ik ga jullie tips zeker gebruiken de volgende keer en dan zien jullie de foto's wel weer...

Groetjes van Stefanie

24

Wat een leuke eerste stapeltaart! Vooral doorgaan ;)

Groetjes Tweety!