1 Laatst bewerkt door juffrouw suikerbuik (18-11-2008 15:55)

Onderwerp: Gemaakt met Ikea Marsepein

Hallo,'

'Zag al wat over ikea marsepein voorbijkomen, dus wil even mijn ervaringen delen, Allereerst, deze hertjes heb ik gemaakt van de IKea marsepein: de hoofdjes van webshop marsepein, zie hieronder waarom!!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YLCWKA36.jpg

Mijn ervaringen:

De M is 50 % Amandelen,
het is heel grof en zeker niet geschikt om een taart mee te bekleden.
Toen ik het kleurde zaten er her en der nog dikke stukken marsepein in die dus ook niet meekleurden: gevolg: witte stukken in de bruine marsepein...
De geur en smaak is ok niet zo lekker als die van de webshop...
Prijs: 2 x 500gram voor 6 euro
Voor het oefenen dus best geschikt, maar voor mij niet voor herhaling vatbaar!!
De hoofdjes kon ik helemaal niet ermee doen, omdat het spul echt te grof was!!

Groetjes Juffrouw Suikerbuik
mijn taarten staan op http://www.juffrouwsuikerbuik.nl

2

Re: Gemaakt met Ikea Marsepein

Oh ze zijn wel heel erg leuk geworden :thumb:
Ik was net van plan om deze week eens te gaan kijken naar die marsepein van Ikea....
Dan zal ik dat maar vlug laten....;)

Groetjes Marlies.

3

Het is dus iets tussen marsepein en amandelspijs in? :think:

4

Wat een schattige taartjes (er zijn er toch 2, of zie ik dubbel).

marijke schreef:

Het is dus iets tussen marsepein en amandelspijs in? :think:

Ja zoiets!! Dat komt in de buurt!!!

Groetjes Juffrouw Suikerbuik
mijn taarten staan op http://www.juffrouwsuikerbuik.nl

Ik had die Ikea marsepein ook meegenomen, maar ik gebruik het nu voor een heerlijke gevulde speculaas.

Ik roer(mix)  een geklopt ei door de marsepein en gebruik dat als vulling voor de speculaas. Superlekker!!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

7

ik ga morgen naar de ikea, en ben van plan om het mee te nemen, idd om te oefenen, en voor mijn zoontje, kan hij me mooi helpen taartjes bakken :D (hij doet me al na, in zijn speelhoek, en smult van marsepein)
en nu ik de tip van mireille lees, helemaal, want dat klinkt ook goed!
zou het dan ook in bladerdeeg kunnen?
of in chocola dopen?

groetjes José

8

Ik heb ook de Ikea-marsepein uitgeprobeerd. Hij ruikt inderdaad minder lekker als die van de webshop. maar je kunt er prima iets grotere figuurtjes mee maken.

Ook heb ik gisteren bij de Makro marsepein gekocht. hier zit 38,5 procent amandelen in en is qua kleur nog iets donkerder als die van de Ikea. Heb hem nog niet uitgeprobeerd.. (zelfde prijs als van de Ikea)

9

Lea schreef:

Ik heb ook de Ikea-marsepein uitgeprobeerd. Hij ruikt inderdaad minder lekker als die van de webshop. maar je kunt er prima iets grotere figuurtjes mee maken.

Ook heb ik gisteren bij de Makro marsepein gekocht. hier zit 38,5 procent amandelen in en is qua kleur nog iets donkerder als die van de Ikea. Heb hem nog niet uitgeprobeerd.. (zelfde prijs als van de Ikea)

Ik ben benieuwd, zag het liggen bij de Makro maar durfde het niet aan.
Nu zie ik hier in een oud taartenboek dat marsepein ook gebruikt kan worden als tussen vulling in de taart.

groetjes van Ann

10

nanan schreef:
Lea schreef:

Ik ben benieuwd, zag het liggen bij de Makro maar durfde het niet aan.
Nu zie ik hier in een oud taartenboek dat marsepein ook gebruikt kan worden als tussen vulling in de taart.

Lijkt me wel heel zoet worden, als je het als tussenvulling gebruikt!

11

Super leuke taartjes, mag ik vragen welke vormpjes je gebruikt heb en waar die te koop zijn.

Alvast bedankt, groetjes Binkie

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

Binkie1428 schreef:

Super leuke taartjes, mag ik vragen welke vormpjes je gebruikt heb en waar die te koop zijn.

Alvast bedankt, groetjes Binkie

Ik denk dat dat de ikea bolletjes zijn, van het merk blanda.
Ik heb ze zelf ook. Superfijne bolletjes om in te bakken!