1 Laatst bewerkt door cassie (14-12-2008 21:30)

Onderwerp: tips nodig voor mijn boetseersels!!

Hallo,

Ik had voor mijn iglotaartje http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125181817 een poging gedaan om pinguins te boetseren. Nu was dat voor mij zo'n beetje het eerste echte boetseersel en nu zit ik met een vraagje....

Ik had ze vrijdag gemaakt en zaterdag bij het taartje neer gezet, toen waren ze vrij stevig.
Omdat ze hier thuis het zonde vonden om het taarje aan te snijden heeft hij nog een dagje onder de stolp gestaan.. toen waren vanmiddag de pinguins naar achteren gezakt tegen de iglo aan... te warm?? of heeft dat een andere reden? Hoe kan ik dat voorkomen??
Ze zijn gemaakt van marsepein, heb ooit een keer iets proberen te boetseren met fondant , maar dat lukte voor geen meter!  Maar marsepein is waarschijnlijk zachter? Ook had ik er geen stokje of andere versteviging in zitten, omdat ik graag alles eetbaar hou. Had dat mischien toch gemoeten??

Ik zie op veel taarten van jullie allemaal boetseersels los staan, dus hoe doen jullie dat?

2

Re: tips nodig voor mijn boetseersels!!

Sinds de funcakes marsepein niet hard wordt doe ik er tylose in als ik daarmee boetseer. Dan wordt het wel wat harder en steviger.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

3

Lady_Sharon schreef:

Sinds de funcakes marsepein niet hard wordt doe ik er tylose in als ik daarmee boetseer. Dan wordt het wel wat harder en steviger.

Oke!! Het was idd funcakes!
Als ik tylose er door heb en niet alles gebruik, kan ik het dan nog bewaren en later gebruiken, of gaat dat niet?

4

Als ik al iets moet bewaren dek ik het niet helemaal luchtdicht af. Als ik het onder een stolp doe, leg ik onder het randje van de stolp een dubbel gevouwen stukje keukenpapier, zodat er toch een beetje lucht bij komt. Dan wordt het niet zachter.

En met tylose kun je nog prima bewaren hoor, 't is misschien iets harder doorkneden als je het weer gaat gebruiken ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Oke! Bedankt voor de tips!!