1

Onderwerp: welke chocoladecake?

Ik wil voor kerst chocoladecake bakken en daar rondjes uitsteken, dan een paar rondjes op elkaar leggen met cocosconfituur ertussen. Dus mini-stapelcakejes eigenlijk.
Nu zoek ik een recept voor een lekkere chocoladecake.
Normaal maak ik die door bij het gewone cakerecept vloeibare chocolade te voegen (niet zoveel, gewoon tot het beslag bruin is), maar dan heb je niet echt een vochtige cake, wel lekker hoor. Maar ik zou een iets meer chocolade-achtige cake willen, zo'n vochtige lekkere (kan je het je voorstellen? :-) ) die toch niet brokkelt bij het uitsteken van rondjes of bij het stapelen. Of zijn dit teveel eisen voor 1 cake? :D

Kristien

2

Re: welke chocoladecake?

Ik zweer echt bij deze cake, en hij is ook heel geschikt om rondjes uit te steken, omdat ie vochtig en toch stevig is:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=37752

Mocht je deze gaan maken, laat je dan even weten wat je ervan vond? Ben namelijk heel benieuwd naar de mening van anderen. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

IK ga hem dadelijk proberen! En ik hoop maar dat-ie no-fail is want ik ben van het principe: moet dadelijk lukken anders stop ik ermee! :) 1x afwas is genoeg!

4

Adrienne ea,

de cake is lekker, maar mocht nog iets zoeter vond ik. Maar ik had wel ipv de vanille een deel van de suiker vervangen door vanillesuiker, het kan daaraan gelegen hebben.
Ik had wel een ander probleem: ik had hem gebakken in een vierkante vorm (geen springvorm) en toen hij na het afkoelen uit de vorm kwam zag ik dat hij nog te zacht was (alhoewel prikker er droog uitkwam). Toen 15 min terug in de oven en was hij goed. maar het probleem was dat doordat er cake aan de vorm zat, hij er niet meer goed uitkwam maar in stukken uiteen viel.. Dus heb ik hem helemaal geplet, cocosconfituur erbij gemengd en er mini halve balletjes van gemaakt, deze in sprinkels gedoopt en in een mini bakje gezet. Was dus niet helemaal de bedoeling ,wel makkelijk en snel. Foto's volgen nog..

5

kristien schreef:

Adrienne ea,

de cake is lekker, maar mocht nog iets zoeter vond ik. Maar ik had wel ipv de vanille een deel van de suiker vervangen door vanillesuiker, het kan daaraan gelegen hebben.
Ik had wel een ander probleem: ik had hem gebakken in een vierkante vorm (geen springvorm) en toen hij na het afkoelen uit de vorm kwam zag ik dat hij nog te zacht was (alhoewel prikker er droog uitkwam). Toen 15 min terug in de oven en was hij goed. maar het probleem was dat doordat er cake aan de vorm zat, hij er niet meer goed uitkwam maar in stukken uiteen viel.. Dus heb ik hem helemaal geplet, cocosconfituur erbij gemengd en er mini halve balletjes van gemaakt, deze in sprinkels gedoopt en in een mini bakje gezet. Was dus niet helemaal de bedoeling ,wel makkelijk en snel. Foto's volgen nog..

Niet zo zoet, dat kan wel kloppen, want in het recept dat ik van mijn vriendin gekregen heb had zij al een kwart minder suiker toegevoegd ( omdat wij dat juist lekkerder vinden :) ) dan het origineel: je kunt er dus zonder problemen 400 gram suiker van maken!
Wel jammer dat je niet hebt kunnen maken wat je in je hoofd had... :( Maar het klinkt wel superlekker, met die kokos, ik kijk uit naar de foto's!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Hoi Kristien,

Mocht je nog eens een ander recept willen uitproberen van zo'n 'vochtige' chococake, misschien is deze iets?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=36798

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!