Onderwerp: Wil strik maken, maar geen icing.. :(
Is er een alternatief? Of beter toch icing?? en kan ik dan ook icing zelf maken??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Wil strik maken, maar geen icing.. :(
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Is er een alternatief? Of beter toch icing?? en kan ik dan ook icing zelf maken??
Is het alleen om te plakken? Want een strik maak je meestal van fondant met tylose
Ja alleen om te plakken!! en dat van fondant en tylose heb ik al helemaal klaar,..
je kunt een strik ook laten plakken door een beetje fondant met een druppeltje water in de magnetron te verwaren. Dit smeerseltje (wat gelijk de goede kleur heeft) kun je daar ook voor gebruiken. Wat handig werkt is om dit prutje op te zuigen met een spuitje van de apotheek... (allemaal van het forum geinspikt hoor )
Ik heb al vaker fondant gesmolten.. In de kleur van de strik. Ietsie water erbij en even in de magnetron. Dan goed roeren en kijken of het de goede dikte heeft. Het mag niet te dun want dan stolt het niet meer. Heb je geen icing nodig. Ja indd het spuitje vergeten.
plakken met een beetje poedersuiker vermengt met water plakt ook
En wat dachten jullie van plakken met... eetbare lijm
Ik heb het de laatste keer met tylose gedaan, beetje water erbij en het plakte super goed!
Ik plak alles aan elkaar met een theelepeltje water en een bult poedersuiker erdoor.
Ik heb de strik gisteren geplakt met glucose vermengt met een beetje water. Is ook gelukt.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Wil strik maken, maar geen icing.. :(