1

Onderwerp: Royal icing

Via deze link kan je precies zien hoe je met royal icing koekjes kan versieren: http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … _versieren
Nou staat er bij uitgelegd dat je er glycerine bij moet voegen... is dit echt nodig of kan het ook zonder glycerine?

En dan nog een vraag over het spuitmondje, ik heb niet zo'n tuutje met een klein gaatje. Waar kan ik die vinden? Of zou ik ook een puntsnoepzak kunnen gebruiken als ik daar een heel klein gaatje in maak?

Van het weekend gaan we frobelen met cupcakes en koekjes versieren :D

2 Laatst bewerkt door monique53 (12-12-2008 18:39)

Re: Royal icing

Hi, ik weet niet of het zonder kan. Maar ik wou alleen even zeggen dat ik glycerine bij de apotheek heb gehaald. De apotheker heeft er wat voor mij in een flesje gedaan en aan me verkocht.

Met zo'n snoepzak kun je wel versieren, maar voorzichtig want die zakken zijn niet zo sterk vind ik.

3

Je kunt misschien beter een cornetje vouwen van bakpapier. Staat hier wel ergens beschreven. Heb ik in mijn pre-Wilton tip set (3 weken geleden) ook gedaan om vlinders mee te spuiten. Als je een heel klein gaatje maakt, gaat dat prima.

groetjes, Ageeth

4

Glycerine zorgt ervoor dat de icing niet zo hard wordt. Kan best icing gebruiken zonder glycerine maar zou het dan niet aan mensen met een kunstgebid durfen te serveren.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

5

Kan prima zonder glycerine. Meestal vergeet ik dat en de koekjes zijn vaak al op voor het echt knoerhard is geworden.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ohjee opa's en oma's komen uiteraard ook (met kunstgebit :lol:) ik wilde eigenlijk de koekjes vanavond al maken en versieren, maar dan lijkt het me beter als ik ze dan maandag pas versier. Dan maak ik ze wel alvast, scheelt weer een hoop voor maandag!

7

monique53 schreef:

Met zo'n snoepzak kun je wel versieren, maar voorzichtig want die zakken zijn niet zo sterk vind ik.

Je kan er ook eentje extra overheen doen!
Die kan je dan gewoon de volgende keer weer gebruiken,
maar dan is het wel steviger!