1

Onderwerp: mini mini zwarte lijntjes

Hoi,

Weet iemand hoe je de mini lijntjes van het zwart het mooist en makkelijkst kunt maken. Ik bedoel dan bij tijgertje.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SLZZOF7H.jpg
ik heb wel een sugargun maar ik denk dat het daarmee toch wel erg veel werkt wordt. Is er een andere oplossing. Het zal waarschijnlijk op marsepein moeten.

2

Re: mini mini zwarte lijntjes

ik denk gewoon erop schilderen anders???
met een penseeltje en wat dustpoeder met alcohol ofzo ?

zo doe ik het meestal

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

wat is duspoeder dan? Is dat wat anders als gewone zwarte kleurgel? Kan het daar ook mee?

ik zag ook in de shop stiften om mee te schrijven, maar ik meen me te herinneren dat er eens op het forum stond dat die niet fijn werken omdat je dan zeg maar in je marsepein duwt.

4

volgens mij kon het ook met kleurstof gemengd met wat alcohol maar dat weet ik niet zeker
ik gebruik altijd gewoon de poeders ... uit de hebshop met wodka :D

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

5

Ik heb laatst zoiets gedaan met kleurgel met een beetje water er doorheen. Ging prima, al denk ik dat het met alcohol sneller droogt.

My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already. - D. Barry

6

die stiften werken heel goed op marsepein en fondant wanneer die een beetje gedroogt is.
Anders zou je het ook kunnen spuiten met zwart icing en tip 1 van wilton

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

Ik ben eigenlijk niet zo weg van die stiften, zou het toch met alcohol doen en dan verven, dat wordt denk ik het mooist.

Groetjes Renske

8

Als je Wilton kleurpasta gebruikt, zou ik de zwarte onverdund gebruiken met een dun penseeltje. In ieder geval niet verdunnen met alcohol, want dan krijg je bij Wilton rare klonten. Met water verdunnen kan wel, maar dan droogt het zo langzaam he?
Ik zou denk ik kiezen voor dustpoeder met alcohol.

Succes en wel showen he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

9

Met een dun penseeltje... Wee niet hoe groot je plaatje moet gaan worden, maar als dat niet al te groot is kun je er ook nog voor kiezen om het plaatje te vereenvoudigen en de donkere stukjes gewoon "massief" te maken, als je begrijpt wat ik bedoel.... ?!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

10

Ik heb voor dunne lijntjes een tube kant en klare zwarte icing gekocht in de hbshop, en gebruik dan wilton 's kleinste tip. Die draai je zo op de tube, da's echt supermakkelijk!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU